کد خبر: ۳۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 23
برخی از بیماران داروی وارد شده در سرنگ را می‌فروشند. خریدار اصلی داروی قاچاق اتباع هستند و بیمار به ازای فروش آن مخدر بیمارستانی دریافت می‌کند

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن هموفیلی ایران درباره دلایل نشت این داروها در بازار سیاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: برخی از بیماران دارو را وارد بازار سیاه می‌کردند و شناسایی هم شدند ادامه داد: درحال حاضر این موضوع کمرنگ شده است زیرا شرایطی گذاشتیم که پزشک مقیم تا سقف ۱۰ عدد دارو نسخه کند و در صورت نیاز بیمار، به تعداد بیشتر توسط پزشک متخصص نسخه شود و وزارت بهداشت طرح را به عنوان پایلوت اجرا می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:نازنین فرزادی‌فر در خصوص چرایی ورود داروهای این بیماران به بازارهای سیاه گفت: خوشبختانه در حال حاضر فروش دارو در بازار سیاه کمتر شده است. قبلا پزشک به تعداد زیاد این داروها را نسخه می‌کرد یا تاریخ مصرف دارو می‌گذشت و یا اضافه دارو به بازار آزاد می‌رفت.

رئیس انجمن هموفیلی ایران با بیان اینکه برخی از بیماران دارو را وارد بازار سیاه می‌کردند و شناسایی هم شدند ادامه داد: درحال حاضر این موضوع کمرنگ شده است زیرا شرایطی گذاشتیم که پزشک مقیم تا سقف ۱۰ عدد دارو نسخه کند و در صورت نیاز بیمار، به تعداد بیشتر توسط پزشک متخصص نسخه شود و وزارت بهداشت طرح را به عنوان پایلوت اجرا می‌کند.

وی در پایان افزود: برخی از بیماران داروی وارد شده در سرنگ را می‌فروشند. خریدار اصلی داروی قاچاق اتباع هستند و بیمار به ازای فروش آن مخدر بیمارستانی دریافت می‌کند! متاسفانه حقیقت تلخ هموفیلی این است که در ۲۰ سال گذشته هر بار بیمار برای درد به بیمارستان مراجعه کرده است بیمارستان به آنها مخدر تزریق کرده است و خیلی از بیمارانی که داروهای خود را می‌فروشند به دلیل دریافت مخدر است، در حال حاضر دریافت پوکه داروها اجباری است و همین موضوع هم می‌تواند در کاهش نشت دارو به بازار سیاه موثر باشد. / فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: