کد خبر: ۳۳۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 21
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در سخنانی در این باره گفت: وضعیت بیمارستان‌های غزه فاجعه‌بار است.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت غزه در سخنانی نسبت به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌های این باریکه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی و محاصره آن هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین:«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در سخنانی در این باره گفت: وضعیت بیمارستان‌های غزه فاجعه‌بار است.

طبق گزارش شبکه المیادین، القدره تاکید کرد: بیمارستان‌های غزه نیاز مبرمی به دارو، تجهیزات پزشکی، سوخت و نیروی انسانی دارند.

وزارت بهداشت غزه در همین راستا اعلام کرده است که پزشکان و کادر درمان جزئی از اهداف جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که از آغاز حمله به غزه تا کنون ۴۶ تن از کادر درمان به شهادت رسیده و ۸۵ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

طبق این گزارش، همچنین چندین بیمارستان نیز به دلیل حملات دیگر قادر به خدمات رسانی نیستند.

اشرف القدره طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بیمارستان «الشفاء» در شهر غزه، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ جنایت علیه خانواده‌های نوار غزه انجام داده که ۳۵۲ شهید و ۶۶۹ مجروح بر جای گذاشته است، گفت: رژیم اشغالگر از زمان آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، ۵۲۱ خانواده را قتل عام کرده است.

القدره افزود: اشغالگران اسرائیل در نتیجه هدف قرار دادن کلیسای ارتدوکس در مرکز غزه قتل عام هولناکی انجام دادند که از آن ۱۶ شهید و ده ها مجروح به مجتمع پزشکی شفا منتقل شد. قتل عام کلیسای ارتدکس خون خانواده‌های مسیحی و مسلمان را که برای حفاظت از خود و فرار از بمباران به کلیسا پناه برده بودند، در هم آمیخت.

القدره همچنین گزارش داد: وزارت بهداشت ۱۴۰۰ گزارش مفقودی افراد زیر آوار دریافت کرده است که نام ۷۲۰ کودک در میان آنها دیده می‌شود.

وی اعلام کرد که هفت بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشتی در نتیجه هدف قرار گرفتن توسط رژیم صهیونیستی و تمام شدن سوخت دیگر قادر به فعالیت و خدمان رسانی نیستند.

القدره تاکید کرد که تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی و آواره شدن هزاران شهروند مانع از دسترسی بیماران به بیمارستان‌ها می‌شود و این مسئله جان آنها را تهدید می‌کند.

وی از جامعه جهانی خواست تا جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی را بگیرد و مانع تجاوزات مداوم علیه پرسنل بهداشتی و کادر درمان، موسسات و آمبولانس‌ها بشود.

پیش از این نیز صلیب سرخ هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به دلیل تمام شدن سوخت و دارو و کمبود تجهیزان دیگر قادر به مداوای مجروحان و بیماران نخواهند بود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز هشدار داده است که ذخایر سوخت در تمامی بیمارستان‌های نوار غزه تمام خواهد شد.

این دفتر همچنین اعلام کرد که توقف ژنراتورها جان هزاران بیمار را به خطر می‌اندازد.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سومین هفته (پانزدهمین روز) خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

طبق آخرین آمار اعلام شده حملات رژیم صهیونیستی طی ۱۵ روز جنایت در غزه منجر به شهادت ۴۱۳۷ فلسطینی شده است.

این حملات همچنین بیش از ۱۳ هزار مجروح برجای گذاشته است. /ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: