کد خبر: ۳۳۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 21
با دستگیری عاملان جنایت و اعترافات آنها، مشخص شده که باغبان سابق مهرجویی طراح این نقشه بوده و مدعی است به‌دلیل کینه‌ای که از این خانواده به دل گرفته و 30میلیون تومان طلبی که از آنها داشته، دست به این جنایت زده است.
شفا آنلاین>سلامت>اسرار هولناک‌ترین جنایت سال با تحقیقات شبانه‌روزی و گسترده کارآگاهان پلیس استان البرز فاش شد؛ جنایتی که در جریان آن داریوش مهرجویی، کارگردان معروف و همسرش، وحیده محمدی‌فر به طرز هولناک و دلخراشی از سوی جنایتکاران به قتل رسیدند و این جنایت هولناک، شوک بزرگی به جامعه وارد و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد. حالا اما با دستگیری عاملان جنایت و اعترافات آنها، مشخص شده که باغبان سابق مهرجویی طراح این نقشه بوده و مدعی است به‌دلیل کینه‌ای که از این خانواده به دل گرفته و 30میلیون تومان طلبی که از آنها داشته، دست به این جنایت زده است.
به گزارش شفا آنلاین:شامگاه شنبه هفته گذشته، اجساد داریوش مهرجویی و همسرش درحالی‌که به طرز هولناکی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند، توسط دختر 17ساله‌شان مونا در ویلایشان در شهرک زیبادشت مرکزی در کرج پیدا و از همان زمان تحقیقات تخصصی، گسترده و پیچیده کارآگاهان پلیس استان البرز برای کشف راز جنایت، آغاز شد.
بررسی صحنه جنایت از این حکایت داشت که قاتلان بیش از یک نفر بوده‌اند، چراکه جسد یکی از قربانیان(داریوش مهرجویی) در هال و در نزدیکی در ورودی و جسد همسرش در داخل اتاق پیدا شده بود. این نشان می‌داد که دست‌کم یکی از عاملان جنایت پس از ورود به خانه سراغ مهرجویی رفته است و همزمان همدست یا همدستانش به داخل اتاق، جایی که همسر مهرجویی در حال استراحت بوده، رفته‌اند. از سوی دیگر هیچ نشانه‌‌ای از ورود اجباری به خانه دیده نمی‌شد. شواهد نشان می‌داد که احتمالا داریوش مهرجویی در را روی قاتلان باز کرده و این یعنی آنها افرادی آشنا بوده اند و از قبل به این خانه رفت‌وآمد داشته‌اند.

قاتلانی در شهرک
پلیس مطمئن شده بود که قاتلان با مهرجویی و همسرش آشنا بوده‌اند، اما هنوز مظنونی شناسایی نشده بود. در ادامه، وضعیت ورود و خروج به داخل شهرک بررسی شد. شهرک دارای یک در ورودی است و نگهبان مستقر در آنجا ورود هر خودرو و فردی را کاملا کنترل می‌کند. افراد درصورتی می‌توانند وارد شهرک شوند که از طریق نگهبانی با صاحب ویلا هماهنگ شده باشد، اما آن شب هیچ فردی به قصد رفتن به ویلای مهرجویی از نگهبانی عبور نکرده بود و این مسئله، این فرضیه را که قاتلان از افراد مستقر در شهرک یا کارگرانی هستند که هر روز به آنجا رفت‌وآمد دارند، قوت بخشید.

اختلاف مالی
تحقیقات هرچه جلوتر می‌رفت، شواهد تازه‌ای به‌دست می‌آمد. کینه و قساوتی که در نحوه قتل قربانیان وجود داشت، نشان می‌داد که انگیزه قاتلان احتمالا انتقام‌جویی بوده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه پلیس شک نداشت قاتلان آشنا هستند، فرضیه اختلاف مالی هم درنظر گرفته شد. از همان اول شناسایی افرادی که با قربانیان اختلاف داشته‌اند، آغاز و مشخص شد که حدود 2هفته پیش از جنایت، مهرجویی و همسرش از سوی فردی که چاقو در دست داشته تهدید شده و این مسئله را در شبکه‌های اجتماعی نیز عنوان کرده بودند.

باغبان سابق و سرقت جاروبرقی
بررسی‌های شبانه‌روزی پلیس برای شناسایی مظنونان، آنها را 24ساعت پس از جنایت به مردی جوان رساند که چند سال قبل باغبان ویلای مهرجویی بود و برای آنها کار می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد به‌دلیل سرقت از خانه مهرجویی از کارش اخراج شده بود و از همان زمان با این خانواده اختلاف داشت. مأموران سراغ پرونده باغبان رفتند و متوجه شدند که او چند سال پیش اقدام به سرقت یک جاروبرقی از خانه مهرجویی کرده بود. پس از آن و با شکایت این خانواده، باغبان دستگیر شد، اما ادعا کرد که جاروبرقی را به فرد دیگری فروخته است. باغبان جوان به اتهام سرقت روانه زندان شد و مدتی در حبس بود تا اینکه آزاد شد، اما پس از آزادی مدعی بود که مدتی که برای خانواده مهرجویی کار می‌کرده، 30میلیون تومان از آنها طلب دارد؛ ادعایی که مهرجویی و همسرش آن را قبول نداشتند و از همان زمان میان آنها بر سر این مبلغ اختلاف بود.

فرار مظنون
نخستین مظنون پرونده شناسایی شد و مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند. باغبان سابق متاهل و دارای فرزند بود و در منطقه فرخ‌آباد زندگی می‌کرد، اما وقتی مأموران راهی محل زندگی‌اش شدند، از وی خبری نبود. این مرد به اطرافیانش گفته بود که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد و راهی شهرهای مرزی شده، اما تحقیقات تخصصی پلیس نشان می‌داد که وی دروغ می‌گوید و در حوالی زیبادشت مشاهده شده است. درحالی‌که ظن پلیس نسبت به این مرد بیشتر شده بود، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او ادامه یافت و مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد مظنون فراری نزد یکی از دوستانش که سرایدار یک ساختمان نیمه‌کاره است، رفته و در این ساختمان مخفی شده است. دوشنبه‌شب گذشته، تیم‌های عملیاتی راهی این محل شدند و باغبان سابق را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

لباس نو
مظنون اصلی جنایت در حالی دستگیر شد که یک دست لباس نو بر تن داشت؛ لباسی که معلوم بود به تازگی خریداری شده است. این مسئله مشکوک بود و این احتمال وجود داشت که وی پس از جنایت لباس‌های خونی‌اش را دور انداخته و لباسی نو خریده باشد. در این شرایط وی به اداره آگاهی منتقل و تحقیقات از او آغاز شد. در بازجویی از این مرد بود که 2مظنون دیگر هم شناسایی شدند که احتمال داشت با وی همدست باشند. یکی از آنها برادر باغبان جوان بود و دیگری، مردی بود که در شهرک زیبادشت کار می‌کرد. به این ترتیب تیم‌های ویژه پلیس راهی ماموریت‌های جدید شدند و در جریان عملیات ضربتی، موفق شدند برادر باغبان و مظنون دیگر را هم دستگیر کنند.

اطلاعات انکارنشدنی
باغبان جوان در جریان تحقیقات مدعی بود که بی‌گناه است و هیچ نقشی در جنایت ندارد؛ این در حالی بود که بررسی‌های تخصصی ازجمله تحلیل آثار به‌جامانده از قاتلان در صحنه جنایت در آزمایشگاه جنایی نشان می‌داد که وی به‌احتمال زیاد یکی از قاتلان است. با این حال، پلیس برای به‌دست آوردن شواهد بیشتر، به تحقیقات خود ادامه داد. مأموران که بررسی‌های خود را در چند شاخه پیش می‌بردند، در تحقیق از دوستان باغبان جوان به اطلاعات مهمی دست یافتند. آنها می‌گفتند که این مرد پس از اینکه از زندان آزاد شد، از خانواده مهرجویی کینه به دل داشت و چندبار نزد دوستانش گفته بود که یا پولش(30میلیون تومان) را از این خانواده می‌گیرد یا اینکه بلایی بر سر آنها می‌آورد. از سوی دیگر معلوم شد که باغبان جوان درست یک روز پس از آنکه مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به قتل رسیده‌اند، اقدام به خرید یک دست لباس نو کرده است. همچنین متهم در بازجویی‌ها مدعی شده بود که حدود 2سال است که پایش را در شهرک زیبادشت نگذاشته است؛ حال آنکه تحقیقات نشان می‌داد که در ماه‌های اخیر بارها به این شهرک رفت‌وآمد داشته است.

اعتراف
شواهدی که از سوی پلیس به‌دست آمد، جای هیچ شکی باقی نمی‌گذاشت که باغبان سابق مهرجویی، عامل اصلی جنایت است. در این شرایط تحقیقات از وی ادامه یافت تا اینکه ساعت 3بامداد پنجشنبه لب به اعتراف گشود و اسرار جنایت را فاش کرد. او گفت: بعد از اینکه با شکایت خانواده مهرجویی دستگیر شدم، از آنها کینه به دل گرفتم. آنها به‌خاطر یک جاروبرقی از من نگذشتند و وقتی آزاد شدم، سراغشان رفتم و خواستم 30میلیون تومان را که  از آنها طلب داشتم بدهند، اما انکار کردند. من در زمانی که برای آنها کار می‌کردم، 30میلیون تومان طلبکار شده بودم، اما آنها حاضر نبودند این مبلغ را پرداخت کنند و می‌گفتند که هیچ بدهی‌ای به من ندارند. همه اینها باعث شده بود که از آنها کینه به دل بگیرم. در نهایت نیز وقتی دیدم حاضر نیستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را کشیدم. شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلاها در شهرک است و 2دوست دیگرم که آنها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم. وقتی  در را باز کرد، من به او حمله کردم و با چوب زدمش. برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد برادرم هم با چاقو به جان او افتاد. من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هردویشان مرده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم. پس از جنایت، من به خانه‌ام رفتم و چون لباسم خونی شده بود، آن را دور انداختم و یک دست لباس نو خریدم. طلاها، اموال مسروقه و چاقو را هم به دوستم که در شهرک کار می‌کرد دادم تا نگه دارد. بقیه هم هر کدام به خانه‌هایشان رفتند.

دستگیری متهم چهارم
با اعترافات هولناک باغبان جوان، مأموران، راهی مخفیگاه چهارمین متهم که النگوها، چاقو و اموال مسروقه در اختیار او بود، شدند و این مرد نیز دستگیر شد. با دستگیری متهمان و کشف اموال مسروقه، معمای قتل هولناک داریوش مهرجویی و وحیده‌محمدی‌فر فاش شد و بعدازظهر پنجشنبه، متهمان تحت تدابیر شدید امنیتی به شهرک زیبادشت، جایی که کارگردان محبوب کشورمان و همسرش قربانی جنایتی هولناک شده بودند، منتقل شدند و در برابر رئیس پلیس آگاهی فراجا، فرمانده انتظامی البرز، دادستان فردیس و کارآگاهان جنایی صحنه قتل را بازسازی کرده و به تشریح جزئیات آن شب شوم پرداختند.



ذره بین
اختلاف خانوادگی مردود است

روز پنجشنبه درحالی‌که خبرهایی از اختلافات خانوادگی به‌عنوان انگیزه قتل مهرجویی و همسرش مطرح شده بود، سخنگوی پلیس این خبرها را رد کرد و گفت: به‌دنبال شناسایی قاتل اصلی و همراهانش، فرد دیگری (متهم چهارم) که آلات قتاله، گوشی موبایل و مقداری از وسایل مرحومه وحیده محمدی‌فر را در دست داشت بازداشت شد.
سردار سعید منتظرالمهدی ادامه داد: بازسازی صحنه جرم با حضور سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا و سردار هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز انجام شد و قاتلان با صراحت به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.
سخنگوی پلیس تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد دیگری به‌عنوان مظنون در این پرونده احتمالا نقش داشته‌ باشند کماکان سیر مراحل تحقیقات پلیسی در حال انجام است.
وی افزود: علت قتل بنابر اظهار قاتلان تاکنون اختلافات شخصی و مالی بوده و پرونده مجرمان در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است.سخنگوی پلیس ادامه داد:
گمانه زنی‌ها درخصوص اختلافات خانوادگی فعلا رد شده است و درخواست داریم تا رسانه‌های دیداری و شنیداری از شائبه افکنی در مباحثی که نیاز به تخصص و ایقان دارد حتما پرهیز کنند.
منتظر المهدی خاطرنشان کرد: به همکاران تلاشگر و پُرهِمت و همچنین کارآگاهان متخصص و حرفه‌ای پلیس آگاهی در فرماندهی انتطامی البرز و آگاهی فراجا خسته نباشید می‌گویم و همچنین مراتب تقدیر، تشویق و تشکر فرمانده کل انتظامی کشور سردار رادان از تلاش شبانه روزی همکاران را اعلام می‌کنم.

آخرین وضعیت پرونده
 رئیس‌کل دادگستری استان البرز درباره آخرین وضعیت پرونده قتل مهرجویی و همسرش گفت:
در این پرونده، با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی و ماموران پلیس آگاهی استان البرز حدود ۲۰مظنون شناسایی شدند.
فاضلی هریکندی گفت: همزمان آثار به‌جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد.
وی ادامه داد: همچنین در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته، چند نفر از مظنونان که بازداشت شده بودند، اقاریری درخصوص قتل و نحوه آن داشتند.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تأیید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا، معلوم شد  برخی از آثار به‌جامانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق با نمونه خون و بزاق تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا درخصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر  وجود دارد. وی ادامه داد: تحقیقات
انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است. رئیس‌کل دادگستری استان البرز افزود: به این ترتیب در کمتر از ۵روز از وقوع قتل و کمتر از3روز از صدور دستور ویژه رئیس قوه قضاییه جهت شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، متهمان شناسایی شدند. فاضلی‌هریکندی گفت: با توجه به تعدد متهمان، تحقیقات تکمیلی جهت بررسی دقیق نحوه، چگونگی و جزئیات قتل، تعداد دقیق متهمان، میزان و نوع دخالت هریک از متهمان در قتل از قبیل مشارکت یا معاونت و بررسی دقیق سایر ابعاد پرونده در حال انجام است که در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات، نتیجه قطعی اعلام خواهد شد./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: