کد خبر: ۳۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 05
شفاآنلاین -معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی کشورگفت: تبریز قطب جدی صنعت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی کشور است.

به گزارش شفا آنلاین ،ˈرسول دیناروندˈ روز پنجشنبه در مراسم رونمایی ازداروهای تولید شده جدید کشور در تبریز افزود: سهم تولیدات صنعت داروسازی از صنایع کشور 15 درصد است که 10 درصد آن درآذربایجان شرقی تولید می شود.

وی ادامه داد: مردم خطه آذربایجان بیش از اینکه مصرف کننده باشند تولید کننده و صادرکننده هستند.

دیناروند اظهارکرد: سیاست وزارت بهداشت به تبعیت از سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از تولید کنندگان داخلی و صادرات محصولات است.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای توسعه زیرساخت های کشور به طور جدی از شرکت های دانش بنیان و مبتنی بر دانش حمایت می کند.

رییس سازمان غذا و دارو کشور با بیان اینکه در زمینه تولید داروهای نو ترکیب پیشگام در منطقه هستیم افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری 12 داروی نوترکیب جدید را به لیست 18 داروی نوترکیب تولید داخلی اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت دولت و شخص رییس جمهوری افزایش سطح سلامت جامعه است اظهار کرد: در طول یکسال گذشته گام های بلندی در این خصوص برداشته شده و در این مدت شاهد حاکمیت آرامش منطقی و شریط پایدار در حوزه دارو در کشور هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز دراین مراسم گفت: سلامتی به عنوان یک نیاز جامعه بشری است و باید تمامی نهاد و ارگانها برای برقراری این امر در جامعه، دانشگاه را همراهی کنند.

ˈمحمد حسین صومی ˈ افزود: دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت اقدامات بسیار ارزنده ای در طول یکسال انجام داده اند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی فرصت مناسبی است تا تولید کنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در کنار هم جمع شده و برای تولید محصولات جدید و نو ایده پردازی کنند.

صومی اظهار کرد: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی تبریز بیش از 200 واحد داخلی و خارجی حضور دارند.

وی افزود: شرکت هایی به عنوان نماینده از کشورهای ترکیه، فرانسه، انگلستان، کره جنوبی، چین و دانمارک در این نمایشگاه حضور دارند.

دراین مراسم آمپول لوکوفولین برای درمان بیماریهای سرطانی و کپسول شارک کارتیلاژ ساخت شرکت داروسازی زهراوی و تخت جدید شرکت تجهیزات پزشکی سنا حمد آریا در تبریز رونمایی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: