کد خبر: ۳۳۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 18
وزیر بهداشت با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در شب گذشته گفت: بعد از فاجعه حمله به بیمارستان فکر می‌کنم دولت مصر هم بیانیه دادند و جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم، گذرگاه رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم برسد.

شفا آنلاین>سلامت>در پی حملات رژیم اشغالگر قدس به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه و به ویژه حمله به بیمارستان المعمدانی که شب گذشته صورت گرفت؛ پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان امروز با تجمع در میدان فلسطین از مردم فلسطین حمایت و نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 به گزارش شفا آنلاین همچنین«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در پی تشدید حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی طی تماسی تلفنی با «احمد المنظری» مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO )خواستار ایفای نقش تاریخی سازمان بهداشت جهانی (who )برای کمک به مردم بی دفاع غزه و فلسطین شد.

سید جعفر معیاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور دراین تجمع گفت: با حضور در تجمع حوزه سلامت در میدان فلسطین مشت محکمی بر دهان غاصبین قدس شریف خواهیم زد.

وی ادامه داد: بار دیگر خوی درد منشی رژیم غاصب اسرائیل نشان داد که به هیچ چیز پایبند نمی باشد و با به آتش کشیدن بیمارستان ها و مراکز درمانی یکبار دیگر درد منشی خود را به جهانیان اثبات نمود.

سازمان اورژانس کشور ضمن اعلام آمادگی در جهت ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مردم عزیز غزه، با حضور در تجمع امروز حوزه سلامت در میدان فلسطین مشت محکمی بر دهان غاصبین قدس شریف خواهد زد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز در پیامی ضمن قدردانى از همراهی امدادگران، نجاتگران و جامعه پزشکی حق‌جو و حق‌طلب اعلام کرد: جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران از هر اقدامى برای اعزام امدادگران، نجاتگران و کادر درمان داوطلب عزیز به منظور کمک رسانی به همنوعان خودتان دریغ نخواهیم کرد.

 

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۰-۲۳-۳۱

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۰-۲۳-۲۱

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۰-۲۳-۰۶

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۰-۲۳-۲۱


0 seconds of 1 minute, 17 secondsVolume 90%
 

«پیرحسین کولیوند» رییس جمعیت هلال احمر با حضور در این تجمع در سخنانی گفت: یک لحظه درخصوص امدادرسانی و کمک‌رسانی دریغ نخواهیم کرد و در این راه پیروز خواهیم شد. مطمئن باشید به برکت خون شهدا و برکت صبر و استقامت برادران جانباز‌مان که امروز در کنار ما هستند و برکت غیرت دینی شما همیشه و همه جا مقاومت پیروز است و شک نکنید حق پیروز است و انشاءالله اسرائیل نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: دیشب با مدیرکل کمیته صلیب و سرخ تماس گرفتم و درباره این موضوع صحبت کردم ایشان اعلام کرد، قلب ما شکسته شده، قلب همه ما شکسته شده است اما تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم. دست خدا همراه ما است و در همه دنیا علیه رژیم غاصب به پا خواسته‌اند. به جمعیت‌های هلال احمر پیشنهاد دادم که در یک روز خاص همه جمعیت‌های هلال احمر بیرون بیایند و به حمایت از امدادگران و نیروهای امدادی و پزشکان و پرستاران قیام کنند. مطمئن باشید با ایمان راسخ و عزم گروه مقاومت پیروزی از آن گروه مقاومت و فلسطین است.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تجمع امروز یعنی خواهران و برادران محصور شده در غزه بدانید که تنها نیستید کادر پرستاری و پزشکی و جمعیت هلال احمر ایران و همه مردم ایران در کنار شما هستند و همه باهم می‌گوییم هیهات منه الذله.

کولیوند تصریح کرد: خیلی از امدادگران و پزشکان مرتب با من در تماس هستند و برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند و امروز قرار است در فرودگاه مهرآباد حاضر شوند و بمانند تا اعزام شوند. ما برادران و خواهران خود را در غزه تحت در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذاریم ما در حادثه ترکیه، سوریه، افغانستان علیرغم اینکه خودمان گرفتار بودیم امدادرسانی کردیم و به مردم غزه نیز امدادرسانی خواهیم کرد. مطمئن باشید که حق پیروز است.

همچنین «سیدحیدر محمدی» به همراه مدیران کل و کاکنان سازمان غذا و دارو با حضور در تجمع اعتراضی در میدان فلسطین حملات بیرحمانه اسرائیل به بیمارستان المعمدانی و کشتار مردم مظلوم را محکوم کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۰-۴۹-۳۴

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۰۹-۵۹-۵۸

«محمد رئیس زاده»، رئیس سازمان نظام پزشکی در اجتماع امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در میدان فلسطین گفت: در جلوی چشمان بهت زده مردم دنیا قومی وحشی و درنده خو و فارغ از خصائل انسانی در غزه حمام خون به راه انداخته اند. 

وی در ادامه بیان کرد: تمام خانواده‌های فلسطینی در  حمله رژیم صهیونیستی عزیزان خود را از دست داده اند ولی هنوز جهانیان در برابر این حمله وحشیانه سکوت کرده اند.  اشک و آه و بغض امروز مردم ایران شبیهه به صبح شهادت سردار قاسم سلیمانی است.

به گفته این مقام مسئول؛ با پدیده ای فراتر از نسل کشی  در فلسطین رو به رو شده ایم و  نقاب سال ها شعار حقوق بشر مدرن غرب امروز از هم فروپاشیده شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در این روزها امدادگران هدف قرار داده شدند، به آمبولانس ها شلیک شد و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفتند. در حال حاضر اوضاع بهداشت و درمان در غزه از هم فروپاشیده و ۵۰ هزار زن باردار در غزه نیازمند خدمات درمانی هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: جنایت بی مرز  رژیم صهیونیستی نیازمند مقاومت بی مرز و حمایت بی مرز  است. امروز قدرت روایت و منطق قدرت برای آگاهی مردم مهم است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: وزارت امور خارجه زمینه حضور امدادگران، داوطلبان و تیم های پزشکی را در مصر و اردن فراهم کند تا به مردم غزه خدمات درمانی ارائه کنند. همکاران ما در سراسر دنیا برای امدادرسانی به مردم فلسطین اعلام آمادگی کرده‌ اند.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۱-۵۶-۵۲

«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران با اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، گفت: در زمینه بازگشایی مرز رفح متاسفانه دولت مصر تاکنون همکاری خوبی نداشته است.

وی ادامه داد: هفته گذشته قاهره بودم و سعی کردم با وزیر بهداشت مصر جلسه داشته باشم که موفق نبودم.

وزیر بهداشت با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در شب گذشته گفت: بعد از فاجعه حمله به بیمارستان فکر می‌کنم دولت مصر هم بیانیه دادند و جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم، گذرگاه رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم برسد.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۸_۱۲-۰۰-۳۸



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: