کد خبر: ۳۳۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 18
قربانعلی تنگ شیر
خود والدین بیشتر از فرزندان از رسانه‌ها استفاده می‌کنند مانند موبایل، ماهواره، تلویزیون، و عدم مطالعه کتاب و اصرار خواندن کتاب به فرزندان یک ضرب المثل عربی می‌گوید: اگر پدر پیاز باشد و مادر سیر چگونه می‌توان انتظار داشت فرزند آنها رایحه خوشی داشته باشد.
شفا آنلاین>خانواده>آیا باید به درخواست فرزندان تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر، یا بازی‌های رایانه‌ای تهیه کرد؟ آیا فرزندان اجازه استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی را دارند از چه سنی؟
 اگر پاسخ منفی است چگونه باید رفتار نمود. بازی‌های مناسب برای فرزندان کدامند و از کجا می‌توان اطلاعاتی در این زمینه کسب کرد؟ یا نحوه خرید نگهداری و مدیریت هر یک از این ابزارهای رسانه‌ای چگونه باید باشد کاربردهای استفاده صحیح از رسانه‌ها کدامند؟
نداشتن جواب توسط والدین باعث ایجاد تنش‌هایی در نظام تربیتی خانواده می‌شود و باعث برخورد نادرست با فرزند میگردد. در بعضی از این برخوردها والدین احساس عجز و ناتوانی می‌کنند و خسته از تلاش برای مدیریت و تربیت فرزند تن به خواسته‌های فرزند می‌دهند در برخی از موارد نیز در مقابل خواست فرزند بدون داشتن پاسخ منطقی ایستادگی می‌کنند که ممکن است باعث پرخاشگری و ایجاد تنش بین فرزندان و والدین شود.
و در هر دو حالت نقش صحیح تربیتی والدین کم کم فراموش می‌شود و نوعی سرگشتگی در نظام خانواده حاکم می‌شود این به معنای نقطه آغاز آسیب برای والدین و فرزندان است.قاتلین همیشه به محل جرم برمی گردند؟! والدین باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که تربیت فرزندان فقط یک بار توسط آنان صورت می‌گیرد و راه بازگشت و تکراری ندارد.
آیا می‌شود فرزندان را طوری‌تربیت کرد که تحت تاثیر رسانه‌ها قرار نگیرند؟
>مهمترین مشکلات راه حل‌های
نقش خانواده چیست؟
عدم اختصاص وقت مناسب برای تربیت فرزندان، نبود آگاهی والدین، فقدان برنامه‌ریزی، فقدان هماهنگی، عدم حمایت، فقدان فضای عاطفی مناسب، عدم قاطیت والدین، فقدان اعتماد به نفس، نبود مدیریت و نظارت والدین، وجود چشم و هم چشمی، فقدان دوراندیشی ( آینده نگری ) نبود الگوی‌های رفتاری مناسب. خود والدین بیشتر از فرزندان از رسانه‌ها استفاده می‌کنند مانند موبایل، ماهواره، تلویزیون، و عدم مطالعه کتاب و اصرار خواندن کتاب به فرزندان یک ضرب المثل عربی می‌گوید: اگر پدر پیاز باشد و مادر سیر چگونه می‌توان انتظار داشت فرزند آنها رایحه خوشی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: