کد خبر: ۳۳۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 17
محققان به دنبال باکتریوفاژ‌ها یا ویروس‌هایی هستند که به طور خاص باکتری‌ها را هدف قرار می‌دهند تا به درمان عفونت‌ها کمک کنند.
شفا آنلاین>سلامت>محققان به دنبال باکتریوفاژ‌ها یا ویروس‌هایی هستند که به طور خاص باکتری‌ها را هدف قرار می‌دهند تا به درمان عفونت‌ها کمک کنند. "برایان گیب" دانشیار علوم بیولوژیکی و شیمیایی می‌گوید:" فاژ‌ها فراوان‌ترین شکل بیولوژیکی روی کره زمین هستند. این ویروس‌های طبیعی قاتل‌های باکتریایی حرفه‌ای هستند".

به گزارش شفا آنلاین:نخست خبر بد را می‌گوییم: به دلیل قرار گرفتن مکرر در معرض تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا برخی از عفونت‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت می‌کنند مشکلی که می‌تواند با قوی‌تر شدن و شیوع بیش‌تر بیماری‌ها عواقب جهانی داشته باشد. حال خبر خوب را می‌گوییم: دانشمندان در حال حاضر در حال بررسی راه حلی غیرمنتظره هستند.

محققان به دنبال باکتریوفاژ‌ها یا ویروس‌هایی هستند که به طور خاص باکتری‌ها را هدف قرار می‌دهند تا به درمان عفونت‌ها کمک کنند. "برایان گیب" دانشیار علوم بیولوژیکی و شیمیایی می‌گوید:" فاژ‌ها فراوان‌ترین شکل بیولوژیکی روی کره زمین هستند. این ویروس‌های طبیعی قاتل‌های باکتریایی حرفه‌ای هستند". کارشناسان در زمینه پزشکی بیش‌تر بر روی به اصطلاح فاژ درمانی سرمایه گذاری کرده اند، زیرا آنتی بیوتیک‌ها در عین حال کمتر موثر هستند".

فاژ درمانی در حال حاضر در ایالات متحده به صورت آزمایشی در نظر گرفته می‌شود و فقط در موارد اضطراری که درمان‌های اندکی وجود داشته باشند یا هیچ گونه درمان دیگری در دسترس نباشد می‌توان از آن استفاده کرد و می‌توان آن را به صورت داخل وریدی، خوراکی، موضعی یا داخل بینی تجویز کرد.

با تحقیقات بیش‌تر فاژ درمانی می‌تواند گسترده‌تر شود. یکی از بزرگترین موانع برای تبدیل این درمان به درمان‌های جریان اصلی جدای از مقررات عدم آگاهی در مورد ظرفیت بالقوه نجات بخش زندگی توسط فاژ درمانی است. مقاومت ضد میکروبی نبردی است که نمی‌توان در آن در یک جبهه پیروز شد و هر سلاحی که داریم را می‌گیرد. / فرارو



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: