کد خبر: ۳۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 19
هرچند مصرف دارو ممکن است تولید هورمون‌های تیروئید را متعادل کرده و کم‌کاری تیروئید را جبران کند، اما مصرف این داروها در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض گوناگونی را دربرداشته باشد. ورزش، یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌هاست که به رفع برخی از مشکلات ناشی از کم‌کاری تیروئید کمک می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>اگر تیروئید شما کم‌کار است، احتمالاً ورزش آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید؛ چرا که بیماری تیروئید با علائمی چون خستگی، تورم و دردهای مفصلی و عضلانی شما را از هرگونه تحرک فیزیکی بازمی‌دارد. اما کارشناسان بر این باورند که فعالیت بدنی می‌تواند به شما کمک کند تا این علائم را کنترل کنید و احساس بهتری داشته باشید.

به گزارش شفا آنلاین:اگر کم‌کاری تیروئید شما، تحت نظر پزشک و با مصرف دارو، به خوبی کنترل شود، باید بتوانید ورزش‌های متوسط و عادی را مشابه افراد سالم و بدون اختلال تیروئید انجام دهید. اما اگر به تازگی ورزش را شروع کرده باشید یا اگر هنوز با علائم بیماری روبه‌رو هستید، ورزش‌های هوازی و حرکات تقویتی بهترین گزینه برای شما هستند. اگر نگران این هستید که درد و تورم ناشی از کم‌کاری تیروئید باعث درد در عضلات و مفاصل شما شود، باید بدانید که جای نگرانی نیست، زیرا ورزش‌های متوسط فشار زیادی را به بدن شما وارد نمی‌کند.

برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار توصیه می‌شود این فعالیت‌ها را امتحان کنید:

۱) پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین تمرینات ورزشی محسوب می‌شود. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش راحت است. پیاده‌روی با سرعت متوسط، عملکرد قلب شما را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود حدود ۲۸۰ کالری در ساعت بسوزانید و از اضافه وزن ناشی از کم‌کاری تیروئید پیشگیری کنید.

۶ ورزش مناسب برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار

۲) ایروبیک در آب

اگر به واسطه کم‌کاری تیروئید، در ناحیه مچ پا یا دیگر قسمت‌های پا ورم دارید، طبیعی است که برخی از تمرینات برایتان سخت و دردناک باشند. ایروبیک در آب، یک ورزش مناسب برای این شرایط است. آب، فشار واردشده بر مفاصل را کاهش می‌دهد و تورم‌ را التیام می‌بخشد.

۶ ورزش مناسب برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار

۳) یوگا

یوگا با ایجاد کسشانی در عضلات، آنها را تقویت می‌کند. تمرینات یوگا به شما کمک می‌کند تا روی تنفس خود تمرکز داشته باشید. نتایج یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید پس از تداوم و استمرار در انجام تمرینات تنفسی یوگا به مدت ۶ ماه، عملکرد ریوی بهتری داشتند.

۶ ورزش مناسب برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار

۴) تای‌چی

تای‌چی جزو هنرهای رزمی آهسته است که به عنوان «مدیتیشن متحرک» نیز شناخته می‌شود. این ورزش در کاهش و از بین بردن استرس نقش قابل توجهی دارد. هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات تای‌چی می‌تواند به افزایش آمادگی جسمانی، هماهنگی و تعادل و بهبود خلق و خو کمک کند.

۵) تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی، چه با استفاده از وزنه و چه بدون آن، سبب تقویت عضلات بدن می‌شوند. عضله‌سازی به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید. عضلات قوی نیز به کاهش فشار روی مفاصل کمک می‌کنند و دردهای مفصلی ناشی از کم‌کاری تیروئید را به حداقل می‌رسانند.

۶ ورزش مناسب برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار

۶) حرکات کششی

برخی از مبتلایان به کم‌کاری تیروئید درگیر عوارضی مانند درد مفاصل یا خشکی ماهیچه‌ها می‌شوند. از همین رو باید تا حد ممکن انعطاف‌پذیری و تحرک در مفاصل خود را تقویت کنند. از آنجا که درد مفصلی و عضلانی یکی از علائم کم‌کاری تیروئید است، انجام حرکات کششی به تحرک کافی مفاصل کمک می‌کند تا در هنگام ورزش یا هرگونه تحرک فیزیکی، فشار زیادی به آنها وارد نشود.

۶ ورزش مناسب برای کنترل علائم تیروئید کم‌کار

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: