کد خبر: ۳۳۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 16
جراحی ترمیمی بینی از حساس‌ترین عمل‌هایی است که مهارت و توانمندی پزشک جراح در انجام آن حرف اول را می‌زند.
شفا آنلاین>سلامت>اکثر ما با عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی آشنا هستیم و می‌دانیم که این عمل در ایران بسیار رایج است ولی میزان درخواست برای جراحی ترمیمی بینی در بیماران، پس از انجام جراحی اولیه بینی، ممکن است تا 20 درصد یا به بیان دیگر از هر پنج بیمار یک نفر باشد. بیمارانی که درصدد انجام جراحی بینی ترمیمی هستند، از نتایج زیبایی یا عملکرد عمل اولیه جراح خود رضایت کافی ندارند
به گزارش شفا آنلاین:دکتر معتبر در این باره می‌گوید: یکی از انواع جراحی‌های بینی که برای بسیاری از زنان و مردان انجام می‌شود جراحی ترمیمی بینی است. در واقع این جراحی با هدف بهبود و رفع تمامی مشکلاتی انجام می‌شود که یا در طی جراحی اولیه بینی ایجاد شده یا اینکه از ابتدا بوده اما در روند جراحی اولیه رفع نشده است.
وی بیان کرد: جراحی ترمیمی بینی از حساس‌ترین عمل‌هایی است که مهارت و توانمندی پزشک جراح در انجام آن حرف اول را می‌زند.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی اظهار کرد: گرفتن برخی از آزمایش‌ها قبل از انجام هر جراحی و همچنین جراحی بینی ثانویه امری ضروری است. این آزمایش‌ها جهت این امر انجام می‌شود تا بیمار مشکلات جدی مانند انعقاد خون، کم خونی و … نداشته باشد تا در حین عمل مشکل ایجاد کند. در صورتی که فرد مشکلاتی این چنین داشته باشد، لازم است که اقداماتی را قبل از عمل انجام دهد یا در صورت نیاز از داروهای خاصی استفاده کند.
وی مطرح کرد: از مهم‌ترین اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی، صبر کردن است. باید حداقل یک سال از اولین عمل بینی بگذرد تا شکل نسبتا ثابتی به خود بگیرد. پس از آن باید عمل ترمیم بینی انجام شود و قبل از جراحی بهتر است که با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود صحبت کرد تا به مدت ۲ الی ۳ روز پس از عمل همراه بیمار باشند.
دکتر معتبرادامه داد: قبل ازجراحی بینی به مدت دو هفته تا یک ماه نیازاست که ازمصرف برخی قرص‌ها مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین‌ای و برخی داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کرد. درصورت نیازمی توان از داروهای جایگزین استفاده کرد. همچنین استفاده از برخی دمنوش‌های گیاهی هم می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد که نیاز است با جراح در میان گذاشته شود.
> روند جراحی ترمیمی بینی همچون جراحی اولیه است
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی تشریح کرد: روند جراحی ترمیمی بینی همچون جراحی اولیه است. در این جراحی با توجه به مشکلاتی که ایجاد شده است پزشک برنامه جراحی را طراحی می‌کند. در واقع در مواردی که مشکلاتی همچون صدا دار شدن تنفس ایجاد شده باشد پزشک تلاش می‌کند که روند جراحی در جهت بهبود عملکرد تنفس باشد و عواملی که سبب اختلال در روند تنفس شده‌اند را برطرف کند یا در شرایطی که بینی به اندازه کافی کوچک نشده است با ایجاد برش‌هایی خاص به بهبود سایز کلی بینی می‌پردازد.
وی عنوان کرد: مزایای جراحی ترمیمی بینی عبارتند از برداشتن قوز روی بینی اگر در طی جراحی اولیه برداشته نشده باشد، بهبود وضعیت تنفسی اگر در روند جراحی اولیه در عملکرد تنفسی اختلال ایجاد شده است، بهبود افتادگی نوک بینی در شرایطی که بینی افتادگی پیدا کرده است، نازک کردن پل بینی اگر پهنای آن در جراحی اولیه به درستی کوچک نشده است و در مواردی نتیجه ظاهری بینی بعد از عمل بینی اولیه به شکل خوکی می‌شود، با جراحی ترمیمی بینی می‌توان این فرم را تغییر داد.
دکتر معتبر ادامه داد: به دلیل حساسیت ویژه‌ای که جراحی ترمیمی بینی دارد افراد باید در هنگام انتخاب جراح نهایت را داشته باشند.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی گفت: یکی از توصیه‌های مهم قبل از انجام جراحی ترمیمی بینی این است که از میزان وسواس هایتان نسبت به نتیجه‌ای که در طی جراحی اولیه جراحی حاصل شده است بکاهید بنابراین در مواردی که پزشکان متوجه می‌شوند مراجعه‌کننده دلایل قانع کننده‌ای برای تکرار جراحی ندارد و حساسیت بی‌جهتی دارد از قبول جراحی امتناع می‌کنند. در این موارد جراحان تلاش می‌کنند که با ارائه بهترین مشاوره‌ها از خطرات جراحی ترمیمی آنها را آگاه سازند تا تصمیمی دقیق‌تر و آگاهانه‌تر بگیرند.
میزان موفقیت جراحی پلاستیک بینی در بار اول حدود ۹۰درصد است
درادامه نیز دکترساعدی در این باره ابراز داشت: زمانی که پزشک حین جراحی بینی آناتومی صورت را به درستی درک نکرده باشد ممکن است نتایج حاصل از جراحی اولیه باعث ایجاد مشکلاتی شود که بیمار از نتایج آن به شدت ناراضی باشد و پس از مدتی تصمیم به جراحی مجدد بینی بگیرند.این عمل باید با یک پزشک متخصص انجام شود تا نتایج مناسب آن رضایت بیمار را جلب کند.
وی بیان کرد: جراحی ترمیمی بینی به منظور انجام اصلاحات زیبایی یا عملکردی که در جراحی قبلی اتفاق افتاده است، انجام می‌شود و نسبت به جراحی اولیه سخت‌تر می‌‌باشد و دارای پیچیدگی‌هایی است که اگر جراح از تبحر و تخصص لازم برخوردار نباشد به نتایج منفی منجر می‌شود.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی افزود: به طور کلی این جراحی کمک به رفع ایرادات و مشکلاتی که بعد از جراحی‌های قبلی در بینی ظهور کرده‌اند می‌شود و رضایت بیمار را پس از جراحی فراهم می‌آورد.
وی اظهار کرد: اگر از نتایج عمل تغییر شکل بینی خود ناراضی هستید، ممکن است احساس کنید نمی‌توانید صبر کنید تا عمل دیگری برای رفع آن انجام دهید اما در نظر داشته باشید که بینی بعد از جراحی زیبایی
آسیب پذیر است و قبل از انجام عمل بینی دیگر باید منتظر بمانید تا کاملاً بهبود یابد. جراحان توصیه می‌کنند قبل از انجام جراحی دوم حداقل باید یک سال صبر کنید. این به بینی شما زمان کافی برای بهبودی و آماده شدن برای جراحی دوم را می‌دهد.
دکتر ساعدی افزود: همچنین در طی یک سال اول پس از عمل زیبایی بینی، بینی به تدریج بهبود می‌یابد و تغییر می‌کند تا زمانی که بتوانید نتایج نهایی جراحی بینی خود را مشاهده کنید. در آن زمان، برخی از مشکلات در بینی شما ممکن است به دلیل کاهش تورم دیگر وجود نداشته باشد.
وی اشاره کرد: میزان موفقیت کلی جراحی پلاستیک بینی در بار اول حدود ۹۰ درصد است و به بیان دیگر ۱۰درصد از بینی‌های عمل شده ممکن است نیاز به عمل ترمیمی بینی داشته باشند. عمل ترمیمی بینی بعد از حداقل یکسال از عمل اول قابل انجام می‌باشد البته در مواردی که تنها مشکل در قسمت استخوانی باشد می‌توان عمل را زودتر انجام داد.دکتر ساعدی متذکر شد: مشکلاتی که در جراحی اولیه بینی ممکن است باعث نارضایتی بیمار از نتایج حاصل از جراحی شود عبارتند از برداشتن بیش از حد استخوان و غضروف بینی، مشکلات ساختاری در نوک بینی، تشکیل بافت اسکار، عدم تقارن یا کج بودن بینی، حفره‌های بینی که هم اندازه نیستند، برآمدگی یا قوز، مشکلات ساختاری نوک بینی، مشکلات عملکردی تنفسی، کم یا زیاد برداشته شدن بافت بینی، کوتاه کردن نامتناسب طول بینی است و هر کدام از مسائل مطرح شده می‌تواند به تنهایی به عنوان یک چالش جهت جراحی مجدد مطرح باشد.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی می‌گوید: مراحل انجام جراحی مجدد بینی بدین صورت است که ابتدا بیمار باید در طی جلسه مشاوره تمام خواسته‌هایی که از انجام جراحی جدید دارد با پزشک مطرح نماید، گاهی اوقات خواسته‌های بیمار کاملاً غیرمعقول می‌باشد و حتی با انجام عمل ترمیمی نیز نمی‌توان به آن‌ها دست یافت، بنابراین لازم است که با شبیه سازی‌های گرافیکی پزشک برای بیمار توضیح دهد که میزان تغییراتی که پس از جراحی مجدد انجام می‌شود تا چه حد می‌‌باشد.وی ادامه داد: از جمله مقدمات عمل جراحی مشاوره دقیق در قبل از انجام جراحی بینی و بررسی ایده آل‌ها و قبول واقعیات بینی می‌باشد، می‌بایست در نظر داشت عدم موفقیت در عمل اول ممکن است به علت محدودیت‌های آناتومیک و یا اشتباهات تکنیکی و یا عدم پاسخ مناسب بافتی در حین ترمیم می‌باشد که در جهت رفع هر کدام از این موارد می‌بایست با تلاش بسیار زیاد آن مشکلات را حل نمود.از این رو عمل مجدد بینی از جمله سخت‌ترین اعمال جراحی در این زمینه می‌باشد.
دکتر ساعدی خاطرنشان کرد: میزان موفقیت دراعمال جراحی ترمیمی بینی حدود ۷۰ درصد می‌باشد که از عمل جراحی اولیه پایین‌تر می‌باشد.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی بیان کرد: انجام جراحی ترمیمی بینی نیز مانند جراحی اولیه تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی (بنا به شرایط عمومی بیمار و تصمیم پزشک) انجام خواهد شد و زمان انجام جراحی ترمیمی نسبت به جراحی اولیه معمولاً طولانی‌تر می‌باشد و حدود یک الی دو ساعت طول می‌کشد.وی افزود: پس از اتمام جراحی بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود و چند ساعت پس از به هوش آمدن در صورتی که حال عمومی وی خوب باشد می‌تواند به منزل مراجعه نماید.
دکتر ساعدی اشاره کرد: در انجام اعمال جراحی ترمیمی بینی ممکن است نیاز باشد جهت ترمیم از غضروف گوش بیمار و یا غضروف دنده در موارد شدید استفاده شود.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی اظهار کرد: تکنیک‌هایی که در جراحی مجدد بینی به کار برده می‌شود عبارتند از روش جراحی بسته، روش جراحی باز.
وی توضیح داد: اگر میزان اصلاحاتی که طی جراحی بینی قرار است انجام شود کم باشد از روش جراحی بسته استفاده می‌شود، در این روش برش‌ها و بخیه‌ها در داخل بینی انجام می‌شود و خارج بینی هیچ گونه جای زخمی باقی نمی‌ماند لذا باید توجه داشت که دسترسی به قسمت‌های داخلی بینی در این روش محدود می‌باشد.
دکتر ساعدی بیان کرد: در روش جراحی باز دو برش کوچک در کنار حفره‌های بینی ایجاد می‌شود تا پزشک بتواند به ساختار داخلی بینی دسترسی داشته باشد. اگر مشکلاتی که پس از جراحی اول ایجاد شده است، نیاز به تغییرات ساختاری مانند پیوند غضروف یا تغییراتی در تیغه میانی داشته باشد معمولاً جراح از روش جراحی باز استفاده می‌نماید تا بتواند به طور کامل به ساختار داخلی بینی دسترسی داشته باشد.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی افزود: با اینکه جراحی به روش باز چند برش و بخیه در خارج بینی ایجاد می‌کند اما با توجه به اینکه جراح به ساختار داخلی بینی به طور کامل اشراف دارد نسبت به روش جراحی بسته بینی ارجحیت دارد. وی تشریح کرد: در مواردی که طی جراحی اولیه مقدار غضروف بیش از حد از نوک بینی برداشته شده است ممکن است در جراحی دوم احتیاج به پیوند غضروف از ناحیه گوش، دنده یا قسمت‌های دیگر بدن باشد البته تا جایی که امکان داشته باشد جراح سعی می‌کند از غضروف‌هایی که در بینی باقی مانده مانند غضروف سپتوم استفاده کنند اما در مواردی پیوند غضروف تنها راهکار باقی مانده است. این مشکل در مواردی که طی جراحی اول بافت بینی بیش از حد برداشته شده است نیز مشکل آفرین است.دکتر ساعدی اشاره کرد: جراحی ترمیمی بینی می‌تواند حتی چالش برانگیزتر از جراحی اول باشد زیرا بیماران از ظاهر بینی خود پس از اولین جراحی ناراضی هستند و انتظار دارند که با جراحی مجدد بینی مشکلات اصلاح شود.این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی بیان کرد: جراحی ترمیمی بینی، نحوه قرارگیری استخوان، غضروف و بافت بینی را تغییر می‌دهد بنابراین، تغییر شکل بینی در جراحی بینی دوم چالش برانگیزتر خواهد بود.وی بیان کرد: مانند جراحی اولیه بینی پس از جراحی مجدد تا یک هفته لازم است که بیماران استراحت داشته باشند، عوارض جانبی که طی این مدت ممکن است ایجاد شود شامل تورم و التهاب، درد، کبودی، عفونت و خونریزی است و پس از یک هفته بیماران می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند اما تا چند ماه باید از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز نمایند.
دکتر ساعدی ابراز داشت: انتخاب پزشک متخصص جهت جراحی ترمیمی بینی از چالش‌هایی است که اکثر بیماران با آن روبه رو هستند، در برخی مواقع که بینی احتیاج به اصلاحات جزئي دارد برخی بیماران ترجیح می‌دهند که جهت جراحی به نزد پزشک اولیه مراجعه نمایند که مزیت این انتخاب این است که جراح به ساختار بینی و نحوه‌ تغییراتی که طی جراحی اولیه ایجاد کرده است واقف است و می‌تواند مشکلات ایجاد شده را به راحتی برطرف نماید.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی افزود: در مواقعی که بیمار به طور کامل از نتایج جراحی اولیه بینی ناراضی است باید بسیار دقت نماید که پزشکی را انتخاب نماید که از تبحر و تخصص کامل برخوردار باشد، به آناتومی بینی و چهره‌ بیمار مسلط باشد و در گذشته جراحی‌های مجدد با موفقیت کامل انجام داده باشد و بیماران از نتایج جراحی دوم خود راضی بوده باشند لذا در صورت وجود پزشکی با این مشخصات افراد می‌توانند با خیالی آسوده برای جراحی دوم اقدام نمایند.
وی گفت: جراحی مجدد بینی از جمله سخت‌ترین عمل‌ها در حیطه جراحی زیبایی و پلاستیک بینی و صورت می‌باشد که همه ساله متقاضیان فراوانی دارد. این جراحی منجر به رفع ایرادات ظاهری و تنفسی جراحی اولیه بینی می‌گردد.
> فرم نهایی بینی یک سال پس از عمل مشخص می‌شود
در ادامه نیز دکتر نیکو مرام در اینباره خاطرنشان کرد: جراحی ترمیمی بینی به جراحی گفته می‌شود که برای اصلاح ایرادات بینی و ساختار بینی که در جراحی قبلی به طور کامل برطرف نشده و یا ناشی از عمل اول باشد انجام می‌گیرد.
وی بیان کرد: در جراحی ترمیمی مشکلات باقیمانده یا آسیب بافتی ایجاد شده در ساختار بینی، برطرف و اصلاح می‌شود و می‌توان گفت جراحی ترمیمی بینی برای کسانی انجام می‌شود که از نتیجه جراحی اولیه خود رضایت کافی نداشته‌اند یا دنبال بهتر شدن شکل بینی از آنچه که هست، می‌باشند.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی عنوان کرد: فرم نهایی بینی یک سال پس از عمل مشخص می‌شود لذا از این رو برای انجام جراحی ترمیمی معمولا باید بعد از یک سال از عمل اول اقدام کرد. برای بعضی از بیماران که از فرم بینی خود رضایت ندارند، ممکن است این زمان طولانی به نظر برسد اما باید توجه کرد که بعد از یک سال، تورم بینی به طور کامل از بین می‌رود و پس از برطرف شدن تورم بینی ممکن است برخی ایرادات دیگر نیز مشخص شود بنابراین برای جراحی بینی ترمیمی نباید سریع اقدام نمود.
وی مطرح کرد: اقدام سریع برای ترمیم بینی می‌تواند در روند ترمیم بینی اختلال ایجاد کند و عوارض بدی به جای بگذارد. جراحی ترمیمی بسیار حساس‌تر از عمل اول است و برای انجام جراحی مجدد بینی باید از انجام یک سری موارد خودداری کرد، از جمله مصرف سیگار و دخانیات.
دکتر نیکو مرام تصریح کرد: برای انجام جراحی ترمیمی، قبل از جراحی باید برای بررسی بینی عکس گرفته شود و در صورت وجود برخی اختلالات از جمله اختلالات تنفسی باید سی تی اسکن و یا اندوسکوپی بینی نیز انجام شود. این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی می‌گوید: برای جراحی بینی ترمیمی گاهی نیاز به بیهوشی می‌باشد که در این صورت باید آزمایشاتی قبل از بیهوشی انجام شود.در برخی موارد جراحی ترمیمی بینی بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. وی ادامه داد: برای اصلاح ایرادات کوچک بینی مانند غیر قرینگی و برجستگی استخوانی و… جراحی ترمیمی بینی می‌تواند با روش بسته انجام شود اما برای از بین بردن ایرادات شدید بینی روش جراحی باز انجام می‌شود و ممکن است فرد برای ترمیم نیاز به برداشت غضروف از گوش یا دنده باشد که پزشک معالج قبل از عمل توضیحات لازم را به بیمار در این خصوص خواهد داد.
دکتر نیکو مرام اشاره کرد: مراقبت از بینی در عمل جراحی مجدد بینی مانند جراحی اولیه است و باید مراقبت‌های لازم به خوبی انجام شود. دوره نقاهت در جراحی ترمیمی بینی حدود 5 تا 7 روز می‌باشد که بسته به شرایط فرد مدت زمان نقاهت متفاوت می‌باشد.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی توضیح داد: برخی از افراد به دلیل کج شدن، شکستگی بینی یا نقص مادرزادی برای جراحی بینی خود اقدام می‌کنند. افرادی که دوباره اقدام به جراحی بینی می‌کنند از ساختار، شکل و اندازه بینی خود راضی نیستند و یا به دلیل مشکلات تنفسی که پس از جراحی اولیه به وجود آمده است، اقدام به جراحی بینی می‌کنند اما در بعضی موارد در صورتی که جراحی بینی خود را توسط جراح ماهر انجام ندهید، ممکن است مشکلات بینی شما به طور کامل رفع نشود یا مشکلات دیگری نیز به آن اضافه شود و از این رو جراحی بینی مورد رضایت شما نبوده و امکان دارد دوباره اقدام به جراحی بینی کنید که بسیار سخت و مشکل است.
وی بیان کرد: بافت اسکار باقی مانده از جراحی بینی اولیه معمولا می‌تواند برای نتیجه عمل ترمیم بینی محدودیت ایجاد کند زیرا این اسکار ممکن است با انجام جراحی ترمیم بینی از بین نرود یا حتی این که در پی عمل ثانویه دوباره به وجود بیاید و همچنین، انجام ترمیم بینی در بیش‌تر موارد نیاز به پیوند غضروف دارد تا بتوان به این طریق آسیب دیدگی یا ضعف غضروف بینی را جبران نمود. دکتر نیکو مرام متذکر شد: در جراحی ثانویه بینی معمولا برای فراهم کردن پشتیبانی لازم از بافت بینی، عمل پیوند غضروف انجام می‌شود. این اقدام برای نوک بینی یا تیغه آن اجرا می‌شود و باعث افزایش استحکام این بخش‌ها می‌گردد. این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی افزود: غضروف موجود در تیغه بینی معمولا ضعیف است و به همین دلیل جراح پلاستیک بینی باید از بخش‌های دیگر بدن غضروف به دست آورده و از آن برای تقویت این بخش از بینی استفاده کنند. مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌توان از غضروف موجود در آن‌ها برای پیوند به بینی استفاده کرد، عبارتند از گوش و دنده است.
وی اظهار کرد: برای جبران معضلات مربوط به بخش‌های نرم‌تر بینی (در نوک بینی یا تیغه) ممکن است نیاز به پیوند بافت باشد تا بتوان به این طریق حمایت خوبی از این بخش‌ها به عمل آورد. برای پیوند بافت به بینی از بافت تمپورال فاشیا استفاده می‌شود؛ این اقدام به این صورت انجام می‌شود که برای برداشت بافت سعی بر این خواهد بود که برش در میان موها ایجاد شده و به نحوی پنهان شود.
دکتر نیکو مرام گفت: استفاده از روش‌های مختلف برای شبیه‌سازی شکل بینی بعد از عمل بینی نیز یکی از راه‌های موثر برای نشان دادن نتایج احتمالی به بیمار است.این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی یادآور شد: تصمیم شما برای انجام عمل ترمیمی بینی کاملا شخصی است. انتخاب یک جراح فوق تخصص پلاستیک با تجربه که دارای سوابق و فعالیت‌های قابل قبولی است، می‌تواند بزرگ‌ترین شانس شما برای گرفتن نتیجه ی هر چه بهتر از عمل ترمیم بینی باشد. وی توضیح داد: می‌توان گفت تفاوت‌های بسیار اساسی بین عمل ترمیمی بینی با جراحی اولیه وجود دارد. از نظر جراحان پلاستیک، جراحی بینی بسیار سخت به حساب می‌آید و در نتیجه عمل‌های بعدی روی بینی می‌تواند بسیار سخت‌تر باشد. دکتر نیکو مرام اضافه کرد: اصلی‌ترین تفاوت در روحیات و احساسات فرد بیمار می‌باشد. زمانی که فردی برای اولین بار اقدام به جراحی بینی می‌کند، با امید و آرزو برای بهتر شدن و با رضایت قلبی این کار را می‌کند. در صورتی که عمل مجدد بر اثر اجبار، استرس، اشکال در تنفس، نگرانی از نظرات و انتقادات آشنایان و کاهش اعتماد به نفس انجام می‌شود. از این رو این عمل جراحی برای بیمار حساس است و همراهی و تعامل جراح و بیمار را می‌طلبد.
این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی متذکر شد: شرح تفاوت تکنیک‌های جراحی بینی بدین صورت است که انجام این جراحی و دستکاری بینی برای افرادی که یک بار یا بیشتر عمل شده اند، بسیار سخت و پیچیده است. جراح شما باید ساختار به هم ریخته شده بینی در عمل اول را بررسی و بازسازی کند، تا در نهایت با کمترین آسیب، بینی را اصلاح نماید و جراح پلاستیک باید مراقب باز ماندن راه هوایی بینی بیمار باشد. وی عنوان کرد: به علت حساس بودن جراحی بینی ترمیمی و وجود بافت آسیب دیده از عمل قبل، مدت زمان بهبودی پس از عمل افزایش می‌یابد. پوست‌های نازک تا ۶ الی۱۲ ماه و پوست‌های کلفت ممکن است تا ۲ سال زمان ببرد.دکتر نیکو مرام می‌گوید: در صورت انجام مناسب عمل جراحی ترمیمی، مواردی وجود دارند که بر نتیجه‌ نهایی اثرات مهمی می‌گذارند. از جمله این اثرات مهم می‌توان به غیرقابل پیش‌بینی بودن تشکیل بافت اسکار پس از عمل دوم، جا به ‌جا شدن بافت‌های غضروفی به کار رفته، جذب غیرهمگون بافت‌های به کار رفته و وجود ورم زیاد اشاره کرد.این فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی در پایان گفت: اگر مجبور به انجام عمل دوم بینی شدید، با کنترل احساسات، علم کافی و مشورت با جراح ماهر بهترین تصمیم را بگیرید. به طور کل می‌توان گفت، عمل جراحی ترمیمی، عمل بسیار سخت و پیچیده‌ای می‌باشد که فرد به علت این که از عمل قبلی خود راضی نیست یا دنبال فرم و شکل بهتری است انجام می‌دهد. در نظر بگیرید این عمل زمان بیشتری می‌برد و دوره ی بهبودی طولانی‌تری دارد. از این رو انتخاب پزشک ماهر بسیار مهم می‌باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: