کد خبر: ۳۳۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 15
رئیس سازمان ملی استاندارد از کیفیت زیر 50 درصد برخی کالاهای ایرانی مثل خودرو و دخانیات خبر داد و گفت: کالاهایی که در فضای انحصار تولید می‌شوند مثلاً خودرو و دخانیات نتایج قابل‌تأملی داشت که حتی در برخی شاخص‌ها به 50 درصد هم نمی‌رسید.
شفا آنلاین>اقتصاد>مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در مراسم نکوداشت روز ملی استاندارد، گفت: ضریب نفوذ نظام استاندارد کشور در نهادهای استاندارد بین‌المللی و منطقه‌ای در آسیای جنوب‌غربی رتبه یک و آسیا اقیانوسیه رتبه 6 صاحب کرسی اصلی در اسمیک وابسته OIC است.

به گزارش شفا آنلاین: اسلام‌پناه اضافه کرد: شاخص‌های رضایت و کیفیت برای صنایعی چون مواد غذایی، شوینده‌ها و محصولات شیمیایی، مبلمان و کفپوش، محصولات سلولزی و همچنین کالای خانگی که شرایط رقابتی دارند و حتی توان صادراتی نیز در آن وجود دارد، با اعدادی بالای 70 درصد از رضایت و کیفیت ادراک‌شده همراه بود.

وی ادامه داد: اما کالاهایی که در فضای انحصار تولید می‌شوند مثلاً خودرو و دخانیات نتایج قابل‌تأملی داشت که حتی در برخی شاخص‌ها به 50 درصد هم نمی‌رسید.

وی یادآور شد: برای اولین بار به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش کالاهای بادوام که به‌لحاظ رضایت مصرف‌کننده اهمیت بالایی دارد اجباری نمودن استاندارد خدمات پس از فروش دو کالای خودرو و لوازم خانگی انجام شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله صنعت خودروسازی زیر 50 درصد است و خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مردم را کسب کنند./شرق

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: