به گزارش شفا آنلاین: اسلامپناه اضافه کرد: شاخصهای رضایت و کیفیت برای صنایعی چون مواد غذایی، شویندهها و محصولات شیمیایی، مبلمان و کفپوش، محصولات سلولزی و همچنین کالای خانگی که شرایط رقابتی دارند و حتی توان صادراتی نیز در آن وجود دارد، با اعدادی بالای 70 درصد از رضایت و کیفیت ادراکشده همراه بود.
وی ادامه داد: اما کالاهایی که در فضای انحصار تولید میشوند مثلاً خودرو و دخانیات نتایج قابلتأملی داشت که حتی در برخی شاخصها به 50 درصد هم نمیرسید.
وی یادآور شد: برای اولین بار بهمنظور ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش کالاهای بادوام که بهلحاظ رضایت مصرفکننده اهمیت بالایی دارد اجباری نمودن استاندارد خدمات پس از فروش دو کالای خودرو و لوازم خانگی انجام شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نرخ کیفیت
در بعضی از کالاها از جمله صنعت خودروسازی زیر 50 درصد است و خودروسازان
نتوانستهاند رضایت مردم را کسب کنند./شرق