کد خبر: ۳۳۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 14
کنش در این کودکان بالاست و نمی‌توانند مدتی در یک جا بنشینند. آنها توان تحمل کلاس‌های درس را ندارد، بسیار صحبت می‌کنند و حرف‌هایی فراتر از سن خود می‌زنند.
شفا آنلاین>سلامت>رفتارهای پرخاشگرانه با کودکانی که به اختلال بیش‌فعالی دچار هستند، اوضاع را بدتر خواهد کرد. به گفته سیما فردوسی، روان‌شناس، بیش‌فعالی به معنای فزون‌کنشی است. در واقع کنش در این کودکان بالاست و نمی‌توانند مدتی در یک جا بنشینند. آنها توان تحمل کلاس‌های درس را ندارد، بسیار صحبت می‌کنند و حرف‌هایی فراتر از سن خود می‌زنند. بعضا پیش می‌آید کودکان بیش‌فعال از خود رفتارهای منفی مانند کتک‌زدن دیگران را انجام می‌دهند. آنها شب‌ها دیر می‌خوابند و عاشق خوراکی‌های انرژی‌زا هستند. 
به گزارش شفا آنلاین:این بیش‌فعالی گاهی با نقص دقت و توجه توام می‌شود. این بچه‌ها در نوشتن مشق‌های خود به کرات دچار اشتباه می‌شوند یا چیزهایی را جا می‌اندازند، در کنار آن نمی‌توانند بیش از چند دقیقه روی یک موضوع متمرکز شوند، مثلا نمی‌توانند یک کارتون را تا آخر تماشا کنند: «والدین این موضوع را در نظر داشته باشند که در صورتی که چنین علایمی را در کودک خود دیدند، به روان‌شناس یا روانپزشک کودک مراجعه کنند، چراکه تمام اختلالات اینچنینی بهتر است در دوران کودکی معالجه شوند. این اختلالات عموما ناشی از این است که هورمونی به نام دوپامین در مغز متعادل نیست و به همین جهت در بعضی موارد مصرف دارو نیز توسط پزشک توصیه می‌شود.»  
به گفته این روان‌شناس، پیشنهاد می‌شود این بچه‌ها در ردیف‌های جلویی بنشینند تا با معلم در تعامل باشند. همچنین معلم باید در جهت ارتقای اعتمادبه‌نفس این بچه‌ها تلاش کند تا حس جدا بودن از همکلاسی‌هایشان  را نداشته باشند: «باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که رفتارهای پرخاشگرانه با کودکانی که به اختلال بیش‌فعالی دچار هستند، اوضاع را بدتر خواهد کرد. بعضی از این بچه‌ها روحیه‌ای انتقام‌جو دارند و در صورتی که برخورد بدی ببینند، در پی تلافی‌‌کردن آن خواهند بود، لذا همین عامل حساسیت این موضوع را دوچندان می‌کند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: