کد خبر: ۳۳۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 14
ویزیت بیماران مراجعه‌کننده به متخصص طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار دارد. اما در قانون برنامه و بودجه سال‌جاری بندی وجود دارد که حداقل تا پایان سال‌جاری 3خدمت از خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
شفا آنلاین>سلامت>یطب سنتی دارای دفتری در ساختار وزارت بهداشت است که همواره سعی داشته از دانش متخصصان و منابع علمی این طب در کنار طب رایج در پیشگیری و درمان بیماران مختلف استفاده کند. اما هزینه‌های بالای درمان بیماری‌ها با این روش به‌ویژه استفاده از داروهای گیاهی در توان بسیاری از افراد جامعه نیست و بیماران باید هزینه بالایی را متحمل شوند.
به گزارش شفا آنلاین: نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که «کدام درمان‌های بیماران با طب ایرانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؟»  گفته بود:‌ اکنون ویزیت بیماران مراجعه‌کننده به متخصص طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار دارد. اما در قانون برنامه و بودجه سال‌جاری بندی وجود دارد که حداقل تا پایان سال‌جاری 3خدمت از خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در ادامه متذکر شد: اکنون 6خدمت مدنظر تحت پوشش بیمه قرار دارد که از این تعداد، 3خدمت تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. وی افزود:‌ یکسری داروهای طب سنتی تحت پوشش بیمه هستند اما اقدامی برای کدینگ توسط سازمان غذا و دارو صورت گرفته است یا خیر مشخص نیست.

ارائه خدمات کم‌هزینه طب سنتی
مصطفی رضایی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز گفت: ارائه خدمات کم‌هزینه طب سنتی مورد تأیید وزارت بهداشت، از طریق شبکه بهداشت کشور در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور پیش‌بینی شده بود که تا سال ۹۹ باید ۷۵ درصد دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خدمات طب سنتی را در قالب شبکه بهداشت ارائه کنند ولی متأسفانه این کار انجام نشده و از برنامه عقب هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات کم‌هزینه و تأیید شده طب ســنتی در شـبکه بهداشت کشور از اهم اقدامات وزارت بهداشت خواهد بود؛ به‌نحوی که در سند تقویت شبکه بهداشت که ۲۱ راهبرد دارد، بهره‌گیری عالمانه از دانش طب سنتی، ایرانی و مکمل مورد توجه قرار گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: