کد خبر: ۳۳۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 14
روز یکشنبه نهم مهرماه دانش‌آموزی شانزده‌ساله به نام «آرمیتا گراوند» در ایستگاه میدان شهدا، به‌قصد عزیمت به مدرسه وارد مترو می‌شود که با دو نفر از هم‌مدرسه‌ای‌های خود قرار داشته است.

شفا آنلاین>سلامت>پس از چند روز بی خبری از وضعیت «آرمیتا گراوند» دیروز از وخیم شدن حال او خبر داد

به گزارش شفا آنلاین:روز یکشنبه نهم مهرماه دانش‌آموزی شانزده‌ساله به نام «آرمیتا گراوند» در ایستگاه میدان شهدا، به‌قصد عزیمت به مدرسه وارد مترو می‌شود که با دو نفر از هم‌مدرسه‌ای‌های خود قرار داشته است. 

لحظه ورود قطار به ایستگاه، این سه نفر به‌سمت واگن انتهایی قطار حرکت می‌کنند اما دقایقی بعد «آرمیتا گراوند» به صورت بیهوش به مرکز درمانی منتقل می‌شود. در این روزهای گذشته مسئولان شرکت مترو و دولت کوشیده‌اند با استناد به فیلم هایی که از ایستگاه مترو در دست است، بروز هرگونه اتفاقی شبیه درگیری را در حادثه رخ داده برای آرمیتا تکذیب کنند. در عین حال خبری از آخرین وضعیت او منتشر نشده بود. دیروز خبر داده شد که علیرغم تلاش‌های مستمر کادر پزشکی بیمارستان فجر، علائم حیاتی نسبتاً پایدار آرمیتا گراوند طی چند روز گذشته تغییر یافته و «تاحدودی وخیم شده است». با این حال گفته شده که تلاش تیم پزشکی برای بهبود شرایط او همچنان ادامه دارد.


روز یکشنبه «احمد وحیدی»، وزیر کشور در حاشیه نشست با استانداران در جمع خبرنگاران داخلی، در پاسخ به این پرسش که وضعیت «آرمیتا گراوند» به کجا رسید؟ گفته بود: «این مسئله یک مسئله کاملاً شفاف و روشن است. یک حادثه و اتفاقی بود که ممکن است هر روز در هر جای کشور اتفاق بیفتد.»

او با بیان اینکه دشمنان کشور به خصوص شکست‌خوردگان سیاسی نمی‌خواهند فضای عمومی کشور آرام باشد، بیان کرده بود: «آنان تلاش کردند کشور را به آشوب بکشانند، اما از ملت تو دهنی خوردند. آنان همچنان تلاش می‌کنند از هر اتفاقی یک حادثه و ماجرا بسازند.»


وزیر کشور همچنین تاکید کرده بود که این مسئله از سوی «شهرداری و سایر دستگاه‌های مسئول» پیگیری شده است: پدر و مادر این دختر جوان نیز به روشنی سخن گفتند. افرادی که نه جان این دختر برایشان اهمیت دارد و نه سخنان پدر مادر، او تلاش کردند این حادثه را به داستانی حاشیه‌دار تبدیل کنند که موفق نشدند. دروغگویی این افراد موجب رسوایی شان می‌شود و کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد.


«مسعود درستی»، مدیرعامل متروی تهران درباره این حادثه توضیح داده بود که این دانش‌آموز در بیمارستان تحت فرآیند درمانی قرار دارد. او با اشاره به اینکه شرکت پروتکل‌هایی را در خصوص مواجهه با حوادث مسافری دارد، گفته بود: در همین حادثه اخیر و بیهوش شدن دانش‌آموز در ایستگاه متروی میدان شهدا، همکاران بنده در سکو قبل از رسیدن نیروهای اورژانس تمام تلاش خود را براساس آموزش‌ها و پروتکل‌هایی که دیده‌اند، انجام داده‌اند. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: