کد خبر: ۳۳۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 11
یادداشت -دکتر فیروز فصیحی فوق تخصص کلیه -نفرولوژی-
امیدواریم سازمان نظام پزشکی و قوه قضائیه برای دفاع از جان و مال مردم، این فریبکاران را در سطح کشور حذف کنند
شفا آنلاین>سلامت>در هفته اخیر  در جلسه ای برای یک مورد شکایت، باتفاق یکی از شاخص ترین و بنام ترین پزشکان نفرلوژیست ایران که سالها زندگی خود را وقف بیماران کلیوی، دیالیزی و پیوند کلیه کرده است، شرکت داشتم .البته برخی از پزشکان کارشناس دیگر در طب در رشته های مختلف نیزحضور داشتند . شاکیان خواهر و برادری بودندشاکی اصلی برادر و خواهر هم گواه!!!!

ظاهرا خواهر بعلت فیبرم رحم و عوارض آن به پزشکی مراجعه میکنند که در   سر نسخه اش خود  را پزشک درمانگر طبیعت درمانی معرفی نموده بود.

بیمار اصلی مردی حدود ۶۵ ساله که بعلت بی اشتهایی و ضعف و اوره و کراتینین ۸ میلیگرمی در دسی لیتر  به یکی از متخصصین بنام نفرولوژی و استاد دانشگاه مر اجعه کرده بود.

بیمار بعلت نارسایی مزمن کلیه ESRD تحت درمان و همودیالیز  قرار گرفته و با کراتینین حدود ۳ مرخص میگردد.

بنابه توصیه خواهر فیبرومی، بیمار به همان دکتر طبیعت درمانگر مراجعه میکند و ایشان با کلی تعاریف تلویزیونی از خود نارسائی کلیوی بیمار را مورد درمان با سماق روی کباب کوبیده و انواع گوشت ،عناب ،شربت انار،روغن های مالیدنی
طی سه جلسه ماهیانه، پذیرش کرده و بالا رفتن کراتین را حاکی از شروع بهبودی بیان میکند.اما در نهایت حال  بیمار بد میشود و دوباره به همودیالیز روی میاورد.
علت شکایت:
فریب بیمار

تعلل در ارجاع بیمار به مراکز تخصصی نفرولوژی و  تحمل هزینه بوده که یک پزشک عمومی( طبق رسید و امضا خودش روی سرنسخه خودش هر بار ۷۵۰ هزار ریال ویزیت و یک میلیون ودوست و پنجاه هزارتومان بابت مشاوره برای همان جلسه دریافت میکند) در حالیکه ویزیت فوق تخصص بار دوم ببعد ۱۷۲۰۰۰ تومان است.
بدبختی اینجاست که اولا ایشان  مدعی بود که خلاف نکردم ولی هیچ مدرکی حتی دال بر  گذراندن دوره‌های طب سنتی را مرکزی بیان نداشت.

ولی در اصل مقصر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در اصل مقصر مشتی افراد بیسواد پول پرست ، ضد علم در هر زمینه بویژه پزشکی هستند که در لایه های قدرت دست دارند و حتی بزرگان ( البته نادان ) خودشان را هم به گور میفرستند ولی دانایانشان فوری و حتی برای قبض مزاج راهی المان ومجید سمیعی….. لندن میشوند.

اما یک مقصر دیگر هم وجود دارد که گناهش از همه بیشتر است و آن هم صدا و سیمای کشور میباشد که برخی افراد را -احتمالا بادریافت مبالغی-در برنامه های  مختلف بویژه خانوادگی دعوت می نماید که باعث فریب و بیچارگی و حتی مرگ بیماران می شوند.
به همین خاطر امیدواریم سازمان نظام پزشکی و قوه قضائیه برای دفاع از جان و مال مردم این فریبکاران را در سطح کشور حذف کنند تاشاهد این قبیل فجایع در نظام سلامت کشور نباشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتر فیروز فصیحی
|
United States
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
0
0
با سپاس ازسردبیر و گردانندگان سایت شفا آنلاین که در آگاهی رساندن و اطلاع رسانی در حوزه سلامت و بویژه رفع معضلات در امر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تلاش فراوان مبذول می دارند که امید است موفق باشند
مدیر پایگاه با درود و سپاس از جناب آقای دکتر فصیحی گرانقدر و آرزوی سلامتی برای ایشان که سالهای متمادی از عمر گرانقدرشان را صرف خدمت به مردم عزیز و شریف ایران کرده و همچنان هم دراین راه ثابت قدم هستند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: