کد خبر: ۳۳۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 11
مقررات هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر توسعه و استفاده از این فناوری داشته باشد. آنها می‌توانند به کاهش خطرات هوش مصنوعی و اطمینان از استفاده مسئولانه از این فناوری کمک کنند. با این حال، آنها همچنین می‌توانند مانع از نوآوری و پیشرفت باشند.
شفا آنلاین>فناوری>دولت‌ها در سراسر جهان در حال ایجاد یا اجرای مقررات هوش مصنوعی هستند. اتحادیه اروپا ممکن است اولین منطقه‌ای باشد که نوعی نظارت یا مقررات را در مورد هوش مصنوعی مولد وضع می‌کند. انتظار می‌رود که نسخه نهایی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در سال جاری مورد توافق قرار گیرد، به این معنی که در اواخر سال 2025 اجرایی خواهد شد.


  به گزارش شفا آنلاین:ایالات متحده در زمینه تنظیم مقررات هوش مصنوعی از اتحادیه اروپا عقب است. کاخ سفید در حال توسعه یک فرمان اجرایی در مورد این فناوری است و «مقررات دو حزبی» را دنبال خواهد کرد.


برزیل به دنبال رویکردی مشابه با اتحادیه اروپا در طبقه‌بندی ابزارها و کاربردهای هوش مصنوعی بر اساس ریسک «بالا» یا «بیش از حد» و ممنوع کردن مواردی بود که در دسته دوم قرار دارند.


چین به دنبال تنظیم هوش مصنوعی مولد است و یکی از قابل توجه‌ترین قوانین پیشنهاد شده در پیش‌نویس قانون، الزام می‌کند که هر مدل هوش مصنوعی مولد، و داده‌های آموزشی آن، "درست و دقیق" باشد.

اتحادیه اروپا


قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در مراحل پایانی مذاکرات است.


این قانون ابزارها و کاربردهای هوش مصنوعی را بر اساس ریسک «بالا» یا «غیرقابل قبول» طبقه‌بندی می‌کند. ابزارها و کاربردهای هوش مصنوعی که «غیرقابل قبول» تلقی می‌شوند، در اتحادیه اروپا ممنوع خواهند شد.


در مورد هوش مصنوعی مولد، شرکت‌ها باید قبل از انتشار ابزارها و مدل‌ها و ثبت همه مدل‌های اساسی در پایگاه داده‌ای که توسط کمیسیون اروپا نگهداری می‌شود، نشان دهند که برای کاهش خطرات قانونی کار کرده‌اند.


ایالات متحده


کاخ سفید در حال توسعه یک فرمان اجرایی در مورد هوش مصنوعی است. این فرمان اجرایی ممکن است شامل مقرراتی برای هوش مصنوعی مولد باشد. اداره کپی رایت ایالات متحده نیز ممکن است قوانین فدرال در مورد هوش مصنوعی مولد را در نظر بگیرد.


برزیل


برزیل به دنبال رویکردی مشابه با اتحادیه اروپا در طبقه‌بندی ابزارها و کاربردهای هوش مصنوعی است. قانون پیشنهادی برزیل سازندگان یک مدل هوش مصنوعی مولد را در قبال آسیب‌های ناشی از هر سیستم هوش مصنوعی که پرخطر تلقی می‌شود، مسئول می‌داند.


چین


چین به دنبال تنظیم هوش مصنوعی مولد است. یکی از قابل‌توجه‌ترین قوانین پیشنهاد شده در پیش‌نویس قانون، الزام می‌کند که هر مدل هوش مصنوعی مولد، و داده‌های آموزشی آن، "درست و دقیق" باشد.


تجزیه و تحلیل


مقررات هوش مصنوعی در حال ظهور است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده به‌طور قابل توجهی تغییر کند. اتحادیه اروپا پیشگام تنظیم هوش مصنوعی است و قانون هوش مصنوعی این اتحادیه احتمالاً الگوی سایر کشورها خواهد بود. ایالات متحده نیز به دنبال مقررات هوش مصنوعی است، اما هنوز در مراحل اولیه است. برزیل و چین نیز قوانینی را در مورد هوش مصنوعی در نظر گرفته‌اند.


مقررات هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر توسعه و استفاده از این فناوری داشته باشد. آنها می‌توانند به کاهش خطرات هوش مصنوعی و اطمینان از استفاده مسئولانه از این فناوری کمک کنند. با این حال، آنها همچنین می‌توانند مانع از نوآوری و پیشرفت باشند.


مقررات هوش مصنوعی یک موضوع پیچیده است که مزایا و معایب بالقوه زیادی دارد. مهم است که مقرراتی را ایجاد کنیم که هم از مردم و هم از نوآوری محافظت کند./شارا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: