کد خبر: ۳۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 04
شفا آنلاين-با شلوغ شدن مراکز خرید و فروش نوشت‌افزار و افزایش جمعیت در این بازار، به خود می‌آییم که پاییز نزدیک است و مهر و فصل درس و مشق دوباره از راه رسیده و کسب و کار این صنف رو به سکه شدن است؛ کسب و کاری که تنوع رنگ و لعابش توجه بسیاری را به خود جلب کرده و گاهی اوقات باعث سردرگمی والدین در انتخاب لوازم مورد نیاز دلبندشان می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،این در حالی است که ظاهرا امسال با توجه به افزایش قیمت بسیاری از کالاهای مورد نیاز درس و مشق دانش آموزان، بسیاری از والدین به دنبال یافتن راهکارهایی اقتصادی و البته استفاده بهینه از منابع مالی خانواده در دوران تحصیل فرزندشان هستند. هرچند تنوع و گستردگی این بازار گاهی اوقات باعث خرید های غیرضروری و افزایش هزینه های خانواده در این فصل می شود، اما بدون تردید راهکارهایی برای جلوگیری از این هدر رفت منابع مالی خانوار وجود دارد که می توان با رعایت آنها انتخاب مناسبی برای تهیه لوازم مورد نیاز تحصیل تدارک دید.

به همین دلیل، سری به مراکز اصلی فروش لوازم التحریر پایتخت یعنی بازار بزرگ تهران پشت مسجد جامع (مسجد شاه سابق) زدیم تا اطلاعات کاربردی مناسبی در این زمینه همراه با محدوده قیمتی این کالاها ارائه دهیم.

قبل از خروج، فهرستی در دست داشته باشید

دانش آموزان باتوجه به پایه تحصیلی نیازمند میزان و نوع مشخصی از لوازم التحریر هستند که می توان آن را با تقریبی نزدیک به واقعیت محاسبه کرد.

بنابراین برای جلوگیری از خرید اضافه لازم است قبل از این که منزل را به قصد تهیه مایحتاج فصل درس و مشق دلبندتان ترک کنید، فهرست کاملی از نیازهای او تهیه و براساس همان فهرست خرید کنید. با این کار می توانید به اقتصاد خانواده کمک کرده و از خرید اضافه جلوگیری به عمل آورید.

فراموش نکنید به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در صورت خرید عمده و بیش از اندازه لوازم التحریر درواقع تقاضای کاذب برای دانش آموز ایجاد کرده اید و در نهایت بسیاری از لوازم خریداری شده استفاده بهینه نخواهد شد. این در حالی است که برخی لوازم مورد نیاز دانش آموزان مثل خودکار، روان نویس، لاک غلط گیر و... دارای تاریخ انقضاء بوده و ممکن است دلبندتان هرگز فرصت استفاده از آنها را به دست نیاورد، چون غیرقابل استفاده شده است. پس بهترین گزینه این است که برای سه ماه لوازم مورد نیاز را تهیه کنید و با توجه به نیازهای جدید او برای ادامه سال تحصیلی، دوباره اقدام به خرید کنید. بخصوص اگر دانش آموز شما در دوران ابتدایی مشغول تحصیل است، چون باید منتظر نیازهای تازه ای از لوازم التحریر برای او باشید که از سوی مدرسه برای شما ارسال می شود.

این قوانین درست زمانی برای شما کاربرد خواهد داشت که همراه دلبندتان برای خرید و تهیه لوازم مورد نیاز سری به بازار زده باشید، چون تنوع و رنگارنگی بازار لوازم التحریر علاوه بر ایجاد شور و هیجان برای او شما را هم سر ذوق خواهد آورد.

سری به فروشگاه های زنجیره ای بزنید

با توجه به سبد کالای مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان در طول سال تحصیلی بسیاری از صنوف دست به کار می شوند تا مایحتاج آنها را برای فروش مهیا کنند. این صنوف عبارتند از تولیدکنندگان پوشاک، فروشندگان لوازم التحریر و کیف و کفش.

این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت کالاها در این فصل، حراج های دوره ای، حضور گسترده دستفروش ها و در نهایت تنوع کالاهای فروشگاه های زنجیره ای در کنار برگزاری نمایشگاه پاییزه می تواند پاسخی به نیاز متقاضیان باشد. البته با توجه به شرایط اقتصادی خانواده، بهترین گزینه می تواند نمایشگاه های پاییزه باشد، اما اگر فرصت بازدید از این نمایشگاه را ندارید، می توانید روی امکانات و قیمت مناسب فروشگاه های زنجیره ای حساب ویژه ای باز کنید، هرچند نباید فراموش کنیم قیمت های غیرقابل اعتماد دستفروشان می تواند در نهایت به زیان اقتصاد خانواده باشد، چون اغلب این محصولات از بی کیفیت ترین مواد اولیه تهیه شده است.

دنیای مجازی را جدی بگیرید

لازم به یادآوری نیست که در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و دنیای مجازی با تمام صفر و یک هایش برای تامین نیازهای روزانه مخاطبانش بسیاری از ساکنان دهکده جهانی را به خود مشغول کرده است، به طوری که فروشگاه های اینترنتی بخش عمده ای از نیازهای روزمره خریداران را تامین می کند و لوازم التحریر و لوازم اداری در کنار دیگر کالاهای روزمره جایگاه ویژه ای را در ویترین مانیتوری این فروشگاه ها به خود اختصاص داده است.

بنابراین جای تعجب نیست با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید در این دنیای صفر و یکی نیز پیشنهاد های ویژه ای را ببینیم و شاهد ارائه خدمات مناسبی حتی ارسال کالای خریداری شده به صورت رایگان به منزل خودمان باشیم. پس اگر به دنبال یافتن راهکاری اقتصادی و البته سریع و بدون دردسرهای رفت و آمد و یافتن جای پارک خودرو برای تهیه مایحتاج دوران تحصیل فرزندتان هستید، نسبت به این آگهی ها حساس باشید و به آنها دقت کنید، چون علاوه بر قیمت مناسب نیازی به پرداخت کرایه جهت رسیدن به مراکز خریدی مثل بازار تهران ندارید که به قول معروف با یک تیر دو نشان زده اید.

اما نکته اساسی درباره خرید از این دنیای مجازی این است که قبل از اضافه کردن کالایی به سبد کالای خریداری شده خوب به قوانین فروشگاه مجازی توجه داشته باشید تا مبادا از حقوق قانونی خودتان نسبت به خریدی که انجام داده اید، محروم شده باشید.

به کیفیت لوازم مورد نیاز توجه کنید

هنگام خرید لوازم التحریر به یک قانون طلایی توجه ویژه داشته باشید که می گوید قیمت بالا تضمینی برای کیفیت کالا نیست. بنابراین همان طور که بسیاری از بازارها میزبان برندهای مختلفی شده اند، نوشت افزار هم از این قاعده مستثنا نیست و از گذشته تاکنون برندهای متفاوتی در آن خودنمایی می کند.

هرچند بیشتر برندهای موجود در بازار کشورمان ساخته شده در کشور چین است، اما بازار نوشت افزار اکنون در تصرف تولیدات اسپانیا، کانادا، هندوستان، آلمان و ترکیه نیز هست، اما فراموش نکنید برخی از این برندها یار و همراه دوران کودکی و نوجوانی شما بوده و کیفیت آنها از همان سال ها تاکنون تفاوت چندانی نکرده است. بنابراین قبل از این که برچسب قیمتی روی کالای مورد نظرتان را بخوانید، سعی کنید به کیفیت آن توجه ویژه داشته باشید. چون با این کار پول اضافه پرداخت نمی کنید، بلکه اقتصادی خرید می کنید. به عنوان مثال درباره مداد رنگی اگر از برندهای نامعتبر و ارزانقیمت استفاده کنید بیشتر وقت کودکان شما برای تراشیدن آن از بین خواهد رفت و بسرعت باید بسته بعدی را به او تحویل بدهید، در حالی که اگر انتخاب مناسب با توجه به برندی معتبر داشته باشید، مدت زمان بیشتری کودکتان از آن استفاده می کند.

بهداشت و سلامت دانش آموزان را در نظر بگیرید

یکی از قوانینی که معمولا والدین به آن توجه زیادی ندارند یا این که به طور کلی آن را در کوران انتخاب لوازم مورد نیاز با توجه به اقتصاد خانواده به دست فراموشی می سپارند، بهداشت و سلامت مصرف کننده این لوازم است. موضوعی که به عقیده پزشکان باید بیشترین انرژی را برای انتخاب بهترین لوازم برای آن صرف کرد تا سلامت آینده سازان مملکت با استفاده از لوازم بی کیفیت و غیر بهداشتی ـ چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی ـ به خطر نیفتد. لوازمی که باید نسبت به کیفیت مواد اولیه آنها خوب دقت کنید عبارتند از: خودکار، پاک کن، ماژیک، خودکار معطر، مداد شمعی و انواع برچسب ها.

به عنوان مثال، خودکار یکی از لوازم مورد نیاز دانش آموزان است که مدت زیادی در دستان وی قرار خواهد گرفت در حالی که اگر جنس بدنه و حتی جوهر این خودکار از کیفیت مناسب برخوردار نباشد، می تواند آسیب هایی به سلامتی دانش آموز وارد نماید.

در این زمینه برای انتخاب خودکار به آنهایی که معطر است هرگز توجه نکنید، چون گاهی اوقات مواد استفاده شده در جوهر آنها باعث ایجاد آلرژی خواهد شد. همچنین بدنه خودکار بهتر است به صورت مثلثی باشد تا کمترین فشار به انگشتان دانش آموز وارد شود. بنابراین با توجه به سن و البته بهداشت دانش آموزان خرید کنید.

اضافه بار هرگز قابل قبول نیست

یکی از عادت های نامناسب بخصوص در دانش آموزان دبستانی، بردن لوازم اضافه به مدرسه است که همین موضوع باعث افزایش وزن کیف آنها و در نهایت ایجاد عارضه های جدی در استخوان های آنها می شود. به همین دلیل هنگام خرید لوازم التحریر به این مهم باید توجه داشته باشید که با خرید لوازم هر چه سبک تر و در نهایت کیف سبک تری را برای دلبندتان تدارک ببینید. به عنوان مثال به جای خرید دفترچه های 200 و 300 برگ، دفترهای 100 برگ را انتخاب کنید یا این که به جای جامدادی فلزی از نوع پارچه ای آن بخرید. کاملا قابل تصور است که با رعایت این موارد در نهایت چقدر کیف مدرسه دلبندتان سبک تر خواهد شد.




جام جم انلاین



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: