کد خبر: ۳۳۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 10
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بررسی ها نشان می دهند که نیاز کشور ۶۰ میلیون قوطی شیر خشک رگولار و ۱۵ میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در سال است

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر مردم در منطقه ای دچار کمبود شیر خشک شده‌اند، از برند مشابه استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین:سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بررسی ها نشان می دهند که نیاز کشور ۶۰ میلیون قوطی شیر خشک رگولار و ۱۵ میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در سال است که شیرخشک رژیمی به کشور وارد و رگولار در ایران تولید می شود.

او گفت: به دلیل این که ارز تامین شیر خشک ترجیحی است، این احتمال وجود دارد که مقداری از آن قاچاق شود. با ثبت شیر خشک در سامانه تی‌تک مشکل نشتی و قاچاق شیر خشک بر طرف خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: مرحله اول تامین داروی بیماران SMA در حال انجام است و اگر نتایج مطالعاتی فاز اول مشخص و تعیین شود، مرحله دوم تامین داروی بیماران SMA انجام خواهد شد.

او ادامه داد: اگر مردم در منطقه ای دچار کمبود شیر خشک شده‌اند، از برند مشابه استفاده کنند. این مسئله هیچ مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد و خیلی از نام های تجاری مشابه، قابلیت مصرف دارند.

محمدی گفت: تامین شیر خشک با توجه به این که مشکلاتی در زمینه انتفال ارز داشت، مدتی دچار مشکل شده و کمبود پیدا کرده بود. تا زمانی که بازار نیاز خود را بر طرف کند، کمی زمان بر است؛ اما به طور کلی موضوع شیرخشک رفع شده است./خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: