کد خبر: ۳۳۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 10
مدیرکل سندیکای تجهیزات پزشکی کشور با بیان اینکه نیمی از تجهیزات پزشکی کشور وارداتی است، گفت: در حوزه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی وارداتی از لحاظ ریالی افزایش چندانی نداشتیم و با فراخوان قیمت‌ها را کاهش دادیم.
شفا آنلاین>سلامت>جلال غفارزادگان روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: تجهیزات پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود و علاوه بر بحث‌های کمی و کیفی به لحاظ تامین آنها طبیعی است که بحث‌های تامین آنها هم مورد نظر قرار بگیرد.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به اینکه مجموعه ارز متعلق به دارو و تجهیزات پزشکی ۳.۵ میلیارد دلار است، اظهار داشت: بیش از نیمی از بازار محصولات وارداتی بوده که مبتنی بر ارز است، بنابراین لازم است در فضای شفاف رقابتی بتوانیم بازیگرانی داشته باشیم تا با قیمت های مناسب‌تر ارائه شود.

غفارزادگان تصریح کرد: تجهیزات پزشکی تولیدشده در داخل کشور استانداردهای ملی و فراملی را رعایت می‌کنند و بسیاری از آنها افزایش قیمت نداشته، بلکه با کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان مواجه بوده است.

به گفته وی، به عنوان مثال در مورد سمعک که ۱۰۰ درصد وارداتی است، با فراخوان، قیمت آن بیش از نصف پایه ارزی کاهش یافته که بر واردات و عرضه آن موثر است.

وی با بیان اینکه تولیدات تجهیزات پزشکی در حدی است که قابلیت صادرات را دارد، افزود: باید تولیدکنندگان در جهت افزایش صادرات الزامات تشویقی دریافت کنند.

مدیرکل سندیکای تجهیزات پزشکی کشور تصریح کرد: تجهیزات و ملزومات در برخی از بیمارستانها فرسوده بوده اما برای سرپا نگه داشتن تجهیزات سرمایه‌ای باید بازدید دوره‌ای انجام شود.

جلیل سعید لو عضو انجمن تجهیزات پزشکی کشور نیز در این نشست خبری با بیان اینکه ۳۵۰ شرکت تجهیزات پزشکی عضو انجمن هستند، میزان تولید ملزومات پزشکی در کشور را حدود ۶۰ درصد برآورد کرد.

وی افزود: ۴۰۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی وجود دارد و هر کدام از این اقلام حائز اهمیت بوده و جایگزینی برای آنها وجود ندارد، نمایشگاه ایران مِد(نمایشگاه بین المللی تجهیزات، ملزومات پزشکی، دندانپزشکی آزمایشگاه دارویی) توانمندی ایران را در حوزه تولید نشان می‌دهد و می‌توانیم در نمایشگاه‌های بین المللی حضور داشته و صادرات را توسعه دهیم.

نمایشگاه بین المللی تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و دارویی با مشارکت ٢٢٠ شرکت در فضای ٢٠ هزار مترمربع از ۱۸ تا ۲۱ مهر در شهر آفتاب برپا می شود. قرار است در این نمایشگاه برخی محصولات جدید در عرصه تجهیزات پزشکی که برای نخستین بار در کشور تولید شده اند، معرض نمایش عموم قرار گیرند.

به گفته دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، در این دوره از نمایشگاه ٧٠ درصد تولیدکنندگان و ٣٠ درصد واردکنندگان محصولات خود را عرضه می‌کنند و این نمایشگاه عرصه ای برای افزایش صادرات است./همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: