کد خبر: ۳۳۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 08
امین ابراهیمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر، از مسمومیت ۱۱ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: مردم از مصرف قارچ‌های خود رو پرهیز کنند.

شفا آنلاین>سلامت>سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر از مسمومیت ۱۱ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: امین ابراهیمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر، از مسمومیت ۱۱ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: مردم از مصرف قارچ‌های خود رو پرهیز کنند.

وی اظهارداشت: متأسفانه در چند روز اخیر ۱۱ نفر از مردم شهرستان مشگین شهر بر اثر مصرف قارچ سمی، دچار مسمومیت شده  و در بیمارستان ولیعصر بستری می باشند و خوشبختانه فوتی در این خصوص نداشتیم.

 ابراهیمی تاکید کرد: از مردم عزیز درخواست می کنیم با توجه به وجود قارچ‌های بهداشتی و بی‌خطر در بازار از مصرف هرگونه قارچ کوهی خودداری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر با اشاره به حضور گشت‌های مرکز بهداشت شهرستان در مراکز فروش تره‌بار گفت: در هیچ‌یک از مراکز رسمی فروش میوه و تره‌بار فروش قارچ کوهی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: در صورت بروز علائم و نشانه های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال، ۴ الی ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ، هر چه سریعتر بیمار را به مرکز درمانی منتقل کنید و در مواردی که علائم گوارشی بصورت تاخیری  و با فاصله بیش از ۶ ساعت از مصرف قارچ رخ دهد این دسته از قارچ‌ها، سمیت به مراتب بیشتری دارند و علت اصلی نارسایی حاد کبدی و مرگ تعدادی از هموطنانمان در سال های گذشته نیز همین مسئله بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: