کد خبر: ۳۳۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 04
متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در مناطق ۹ و ۱۰ تهران دست‌‌کم مبتنی بر قیمت‌های پیشنهادی موجود در فایل‌‌هایی که برای فروش عرضه شده است، ۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان است.
شفا آنلاین>اقتصاد>یکی از محدوده‌‌های پرتقاضا در بازار مسکن که مقصد جست‌‌وجو و خرید خانه اولی‌‌ها به شمار می‌‌آید، دو منطقه همجوار ۹ و ۱۰ پایتخت است که درست در شمالی‌‌ترین محدوده از نیمه جنوبی تهران (پایین خیابان انقلاب اسلامی) قرار دارد. این دو منطقه هم در مقاطعی که بازار معاملات مسکن رونق دارد و هم اکنون که رکود عمیق در این بازار حکمفرماست، همواره متقاضیانی از گروه خانه اولی‌‌ها و البته متقاضیانی از میان خریداران سرمایه‌‌ای مسکن که بودجه نسبتا محدودتری در اختیار دارند، داشته است.
به گزارش شفا آنلاین: بررسی حدود قیمت مسکن در مناطق ۹ و ۱۰ تهران نشان می‌دهد سطح قیمت‌های پیشنهادی فعلی در مقایسه با قیمت‌های قطعی معاملات صورت گرفته در آذرماه سال گذشته که آخرین گزارش آماری رسمی از قیمت مسکن در تهران منتشر شد، تقریبا ۵۰‌درصد افزایش یافته است.

آذرماه پارسال در حالی که اولین سیگنال از جهش ارزی به بازار مسکن ارسال شده بود و فعالان این بازار آماده تطبیق قیمت‌ها با شرایط تورمی ناشی از افزایش نرخ دلار بودند، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در مناطق ۹ و ۱۰ به ترتیب ۳۷ و ۳۴ میلیون تومان گزارش شده بود اما نگاهی به موجودی فایل‌‌ها نزد واسطه‌‌های ملکی در دو منطقه مذکور حاکی است سطح میانگین قیمت‌های پیشنهادی تا ۵۰‌درصد نسبت به آخر پاییز ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است. با این حال همچنان می‌توان دو منطقه مذکور را در زمره مناطق قیمت‌‌مناسبی تلقی کرد که هم فایل کوچک‌‌متراژ در آنها به تعداد زیاد وجود دارد و هم حدود قیمت در این مناطق نسبت به اغلب نواحی مسکونی شهر تهران مناسب‌‌تر است.

Untitled-1 copy

300*250
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: