کد خبر: ۳۳۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 04
در انتخاب اسباب بازی‌ برای کودک‌تان، خلاق باشید و فقط به‌دنبال خرید اسباب‌بازی‌های ترند و مد شده نباشید. اسباب‌بازی‌هایی انتخاب کنید که هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و کودک می‌تواند برای بازی با آنها اهداف و شیوه‌های متفاوتی تعیین کند.
شفا آنلاین>سلامت>اگر تا پیش از این پرورش فرزندانی باهوش و با کارنامه‌ای پر از نمرات 20، ملاک سنجش و تحسین اطرافیان محسوب می‌شد، حالا مدت‌هاست که با توجه به ویژگی‌های عصر حاضر، تربیت فرزندانی خلاق اهمیت یافته است.
به گزارش شفا آنلاین:‌شیرین‌توانا،  روانشناس و روان درمانگر با بیان این مطلب، در ادامه از کلیدی‌ترین راهکارهای شناسایی استعداد و پرورش خلاقیت در کودکان می‌گوید.

در گام نخست، بهتر است که خودتان در قامت یک فرد الگو ظاهر شوید، فردی که در مواجهه با مسائل مختلف، راه‌حل‌های متفاوت را در پیش می‌گیرد و متعصبانه برخورد نمی‌کند. شما باید به عقاید تازه و نو توجه نشان دهید. به کودک‌تان آموزش دهید برای حل یک مشکل، می‌توان چندین راه‌حل ارائه داد. اگر کودک‌تان از شما سؤالی می‌پرسد، در پاسخ دادن به سؤال او، خلاقانه عمل کنید.
در انتخاب اسباب بازی‌ برای کودک‌تان، خلاق باشید و فقط به‌دنبال خرید اسباب‌بازی‌های ترند و مد شده نباشید. اسباب‌بازی‌هایی انتخاب کنید که هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و کودک می‌تواند برای بازی با آنها اهداف و شیوه‌های متفاوتی تعیین کند.
فضاهای ویژه‌ای در خانه برای انجام فعالیت‌ها و بازی‌های پرسروصدای کودکان اختصاص دهید. حتی می‌توانید فضایی برای کارهای هنری مانند رنگ آمیزی، نقاشی، بدون اینکه همه جای خانه را به هم بریزند، برای آنها تعیین کنید.
طراحی و ساخت کاردستی از مواد دورریختنی نیز یکی دیگر از شیوه‌های پرورش خلاقیت در کودکان است. مواد دورریختنی را ابتدا ضدعفونی کنید و سپس از کودک بخواهید تا از آنها در طراحی کاردستی‌های مختلف استفاده کند. برگزاری نمایشگاه‌های خانگی و فامیلی به ایجاد انگیزه در آنها کمک شایان خواهد کرد.
کودکان از خطا کردن و یا شکست خوردن بسیار می‌ترسند و همین ترس، بزرگ‌ترین مانع بروز خلاقیت در آنهاست. به او بگویید که شما نیز مانند همه افراد در کودکی‌تان، شکست‌هایی را تجربه کرده‌اید و اصلا به‌خاطر همین شکست‌هاست که افراد، مهم و تأثیرگذار می‌شوند.
به جای استفاده بیش از حد از تلویزیون و یا بازی‌های رایانه‌ای می‌توانید کودک را به فعالیت‌هایی مانند خواندن، شنیدن موسیقی، تمرین نقاشی یا تمرین یک نمایشنامه تشویق کنید.
آموزش  برخی از داده‌ها و اطلاعات به وسیله کودکان دیگر، می‌تواند برای کودکان بسیار تأثیرگذار و جذاب باشد. بنابراین شرایطی فراهم کنید که کودک‌تان بتواند در کنار کودکان دیگر البته با نظارت غیرمستقیم شما، بازی کند و مهارت‌های جدید بیاموزد./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: