کد خبر: ۳۳۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 03
گلو درد چرکی باعث ایجاد حس خارش و سوزش در گلوی فرد می شود و یک عفونت باکتریایی در گلو است که پیشروی آن باعث التهاب ریه یا تب های رماتیسمی شود.
شفاآنلاین»سلامت»گلو درد چرکی یا گلو درد چرکی یک عفونت باکتریایی در گلو است که باعث ایجاد حس خارش و سوزش در گلوی فرد می شود. 
به گزارش شفا آنلاین:اگر گلو درد چرکی را درمان نکنید، ممکن است که با سختی های بیشتری روبرو شوید که این سختی ها شامل التهاب کلیه یا تب های رماتیسمی می باشد . تب رماتیسم باعث درد مفصل و التهاب مفصل ها می شود و به قلب نیز آسیب وارد می کند.

 سرماخوردگی رایج
 عفونت سینوسی
  رفلاکس اسید معده
 آبریزش بینی
سوزش گلو می تواند بر اثر وضعیت های دارویی نیز ایجاد شود که طی چند روز اثرات منفی خود را روی فرد می گذارند. 

تفاوت گلو درد چرکی با سرماخوردگی

بیشتر سرماخوردگی های رایج و معمول از طریق ویروس اتفاق می افتند ، در حالیکه گلو درد چرکی بر اثر عفونت های باکتریایی است .

سرماخوردگی با علائمی همچون آبریزش بینی ، سرفه و گرفتگی صدا همراه است که در گلو درد چرکی رایج نیستند . گلو درد در سرماخوردگی بعد از چند روز به تدریج کاهش می یابد و شروع آن نیز به تدریج زیاد تر می شود اما در گلو درد چرکی این درد کاملا ناگهانی است و شدت بیشتری دارد. 

تفاوت گلو درد چرکی یا مونو

عفونت مونونوکلئوسیس که به بیماری بوسه معروف است ، یک بیماری است که بر اثر ویروس اپستین بار اتفاق می افتد . این بیماری در بین نوجوانان رایج تر است و علائم آن نیز شامل سوزش گلو ، تب و التهاب غدد لنفاوی هستند. این عفونت ویروسی است و با آنتی بیوتیک درمان نمی شود. 

مراقبت از خود در برابر ابتلا به گلو درد چرکی
گلو درد چرکی می تواند برای همه افراد در همه سنین حتی چند بار در سال نیز اتفاق بیافتد و به همین دلیل بهتر است که راه های پیشگیری از این بیماری را در پیش بگیرید که شامل موارد زیر می باشند : 

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به گلو درد چرکی این است که دست و صورت خود را به طور مداوم شستشو دهید که این مورد بعد از عطسه یا سرفه و قبل از خوردن و آشامیدن بسیار مهم تر است. برای تمیر بهداشت خوب باید موارد زیر را انجام دهید :

 هنگام عطسه و سرفه با دستمال کاغذی مقابل دهان خود را بگیرید .
 دستمال کاغذی استفاده شده را در سطل آشغال بیاندازید. اگر دستمال کاغذی ندارید، در آستین خود سرفه کنید، نه در دست خود .
 دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.
 در صورت در دسترس نبودن آب از شستشو دهنده دست با پایه الکل استفاده کنید .
 لیوان و بشقاب فرد بیمار را حتما جدا کنید و با دقت آن را بشویید و به کودک خود در شستشوی دست ها کمک کنید .
اگر کودک شما بعد از ۲۴ ساعت دیگر تب نداشت و آنتی بیوتیک تجویز شده پزشک را مصرف کرد ، می توانید او را به مدرسه بفرستید .

سایر راه های نکات برای پیشگیری از ایجاد گلو درد چرکی
 مواد مغذی :یک رژیم غذایی مغذی شامل سبزیجات و میوه ها، غلات کامل چربی های با کیفیت مثل روغن زیتون، آووکادو و ...می باشد .
 تمرین های ورزشی که به سیستم ایمنی کمک می کند.
 خواب کافی
 سیگار نکشیدن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: