کد خبر: ۳۳۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 03
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: جمع‌آوری پسماندهای مطب‌های پزشکان شهر اهواز در حال انجام است اما به صورت غیرمعمول، غیر اصولی و غیربهداشتی.

شفا آنلاین>سلامت>محمود ثابت‌قدم در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز که امروز (۱۰ مهرماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، در خصوص وضعیت پسماندهای پزشکی اظهار کرد: بیش از یک سال است پسماندهای عفونی مطب‌های پزشکان اهواز که در مخازن شهری تخلیه می‌شوند، توسط ماشین‌آلات پسماند عادی شهری جمع‌آوری می‌شوند و این مساله ممکن است مشکلاتی برای کارگرانی که رفت و روب و جمع‌آوری پسماند را انجام می‌دهند، ایجاد کند.

به گزارش شفا آنلاین: وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ کارگر زن نیز در کارخانه پردازش پسماند در حال تفکیک زباله هستند و گاه به صورت اشتباهی پسماندهای عفونی وارد کارخانه می‌شوند و مشکلاتی برای کارگران ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز بیان کرد: جمع‌آوری پسماندهای مطب‌های پزشکان شهر اهواز در حال انجام است اما به صورت غیرمعمول، غیر اصولی و غیربهداشتی.

دکتر مهران احمدی بلوطکی عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز نیز در این جلسه گفت: پس از جلسه‌ای که با معاون دادستان داشتیم مقرر شد در مدت یک هفته سازمان نظام پزشکی و سازمان مدیریت پسماند نسبت به معرفی شرکت‌های دارای سابقه معتبر در این خصوص به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدام کنند و تاکنون سه شرکت معرفی شده‌اند تا سوابقشان بررسی شود.

وی افزود: مقرر شده است معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مدت یک هفته نسبت به ارزیابی این شرکت‌ها اقدام کند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: مقرر شد سازمان نظام پزشکی اهواز و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز با دعوت از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و فرمانداری اهواز برای عقد تفاهم‌نامه اقدام کند.

احمدی بلوطکی بیان کرد: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه نوشته شده است و حداکثر تا یک هفته آینده تحویل داده می‌شود. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تفاهم نامه کاملی داشته باشیم و مانند سال گذشته دچار مشکل نشویم.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد شهرداری اهواز مانند سال‌های گذشته تا زمان نهایی شدن این تفاهم‌نامه، نسبت به جمع‌آوری پسماندهای پزشکی اقدام کند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: باید توجه شود سازمان نظام پزشکی، عضو ناظر است و تشکیلات اجرایی و اداری ندارد تا وارد این قضایا شود و ما نباید در این حوزه ورود می‌کردیم. سال گذشته وارد قضیه جمع‌آوری پسماندهای عفونی شدیم در حالی که تجربه و نیرویی برای این کار نداشتیم در نتیجه مقداری چالش برانگیز بود./ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: