کد خبر: ۳۳۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 03
سیر و خواص دارویی آن شهرتی جهانی دارند. سیر سرشار از آنتی اکسیدان های سالم است و ترکیبات حاوی گوگرد و آلیسین آن، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

شفا آنلاین>سلامت>یکی از مزایای بسیار برجسته سیر برای سلامتی، توانایی آن در تنظیم و کنترل فشار خون بالا است.

به گزارش شفا آنلاین:سیر و خواص دارویی آن شهرتی جهانی دارند. سیر سرشار از آنتی اکسیدان های سالم است و ترکیبات حاوی گوگرد و آلیسین آن، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

سیر برای تسهیل دستگاه گوارش شناخته شده است و روغن های موجود در سیر به طور طبیعی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر بیماری های قلبی را از بین می برد. سیر مانند بسیاری از نوشیدنی های سم زدای بدن عمل کرده و به پاکسازی بدن می پردازد.

بوی قوی سیر به دفع حشرات نیز کمک می کند!

حالا آیا می توانید به اضافه کردن سیر به رژیم غذایی خود فکر کنید؟ همچنین یکی از مزایای بسیار برجسته و مهم سیر برای سلامتی، توانایی آن در تنظیم فشار خون بالا است.

برای این که بخواهید از مزاهای سیر بهترین استفاده را ببرید بهتر است تازه ترین نوع سیر را انتخاب کنید؛ گفته می شود سیر زمانی که تازه مصرف شود بسیار مفید است. اما سیر تازه فوق العاده تند است. برای اینکه فشار خون خود را کنترل کنید، می توانید آن را در یک چای غلیظ نیز دم کنید.

چرا سیر فشار خون را کنترل می کند؟

فشار خون بالا به شرایطی گفته می شود که در آن نیروی وارد شده خون به دیواره شریان ها بیشتر از حد طبیعی باشد. اگر فشار خون بالا کنترل نشود، می تواند منجر به حمله فلبی یا حتی مرگ شود.

گفته می شود که آلیسین موجود در سیر برای کاهش فشار خون بسیار مفید است. طبق کتاب «غذاهای شفابخش» توسط انتشارات DK، گوگرد موجود در سیر تولید اکسید نیتریک را در رگ‌ها تحریک می‌کند که باعث شل شدن و بهبود خاصیت ارتجاعی آنها می‌شود و به کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی و تصلب شرایین (سخت شدن شریان‌ها) کمک می‌کند.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی، افرادی که 480 میلی گرم یا 960 میلی گرم سیر مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک نشان دادند.

طرز تهیه چای سیر برای کنترل فشار خون بالا

تهیه چای سیر نسبتاً کار آسانی است. تنها چیزی که نیاز دارید چند حبه سیر و مقداری آب است. در اینجا نحوه دم کردن چای سیر آورده شده است:

  1. یک قابلمه کوچک بردارید و 3 فنجان آب و 3 حبه سیر به آن اضافه کنید.
  2. اجازه دهید آب موجود در قابلمه جوش بیاید و اجازه دهید 3-4 دقیقه دم بکشد.
  3. حرارت را کم کنید.
  4. حالا 2 قاشق غذاخوری عسل را به چای اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  5. همچنین می توانید برای تقویت آنتی اکسیدان های موجود، کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

این چای گرم را بنوشید اما مطمئن شوید که بیش از دو فنجان در روز مصرف نکنید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: