کد خبر: ۳۳۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 02
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سلامت اولین حق کودکان است، گفت: کودکان کار و خیابان به دلیل نوع سبک زندگی بیشتر از سایر کودکان در معرض سوء تغذیه و برخی بیماری‌های عفونی مانند HIV و هپاتیت هستند.
شفا آنلاین>جامعه>مهری‌ سادات موسوی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی برای تامین هزینه‌های بهداشتی و درمان این کودکان در مضیقه است و این درحالیست که طبق قانون، هزینه بهداشتی و درمانی کودکان ساکن ایران باید توسط دستگاه‌های متولی این موضوع تامین و همکاری لازم صورت پذیرد.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان نیازمند جذب همکاری دستگاه‌های مختلف است، اظهار کرد: براساس آئین‌نامه ماده ۶ قانون حمایت از اطفال، شرح وظایف دستگاه‌های مختلف برای حمایت از کودکان در معرض آسیب یا آسیب‌دیده مشخص شده که لازم است این همکاری‌ها و همدلی‌ها از سوی دستگاه‌های مکلف صورت پذیرد.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی در موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان، توسعه خدمات را در دستور کار خود قرار داده، اما واقعیت این است که بهزیستی در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابان با محدودیت اعتبار مواجه است و عموما خدماتی که ارائه می‌شود به صورت خیرمحور است.

موسوی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمانی و غربالگری کودکان کار و خیابان، یادآور شد: سازمان بهزیستی برای پرداخت هزینه‌های آزمایش این کودکان دچار مشکل است و اگر وزارت بهداشت در این زمینه همکاری نکند نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند. با این وجود مراکز حمایت از کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی سعی دارند غربالگری و آزمایش‌های این کودکان را به صورت معمول انجام دهند و هزینه‌های درمان‌شان را پیگیری کنند./ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: