کد خبر: ۳۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 02
خدمات متخصص داخلی گستردگی بسیاری دارد. برای تشخیص و درمان بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، چاقی و... می توان به این افراد مراجعه کرد.
شفا آنلاین>سلامت>پزشک متخصص داخلی فردی است که اطلاعات جامعی در خصوص انواع اندام های داخلی بدن از جمله سیستم گوارشی، سیستم ریوی و قلب دارد. دکتر متخصص داخلی می‌تواند تشخیص انواع بیماری‌های داخلی از جمله فشار خون، دیابت، مشکلات اضافه وزن، مشکلات تنفسی و... را بدهد و در مراحل اولیه نسبت به درمان آن‌ها اقدام نماید. در صورت وجود مشکلات حاد، پزشک داخلی شما را به یک فوق تخصص مرتبط ارجاع می دهد. لازم به ذکر است که متخصص داخلی اجازه ی جراحی (چه سرپایی و چه بستری) را ندارد.

برای چه بیماری هایی می توان به متخصص داخلی مراجعه کرد؟

به گزارش شفا آنلاین:لیست بیماری هایی که برای آن ها می توان به متخصص داخلی مراجعه کرد بسیار گسترده است. شما در صورتی که دارای علامت هایی مانند درد های شکمی، تنگی نفس، قلب درد و موارد مشابه باشید و نتوانید علت دقیق مشکل خود را حدس بزنید می توانید به یک پزشک داخلی مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کند.

برای دریافت مشاوره و نوبت رایگان از متخصص داخلی در شیراز می توانید به سایت پی جو مراجعه فرمایید.

 

متخصص داخلی کیست؟

یک پزشک متخصص داخلی معمولا به منظور تشخیص بیماری و پس از مشاهده علائم فرد، آزمایشات متعددی را برای بیمار تجویز می کند. سپس با توجه به نتیجه‌ی آزمایشات درمان‌های لازم را ارائه کرده و یا بیمار را به فوق تخصص مربوطه ارجاع می دهد. به طور کلی بیماری‌هایی که برای درمان یا تشخیص آن ها می‌توان به دکتر داخلی رجوع کرد در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

مشکلات فشار خون

مشکلات چربی و قند خون

عفونت های داخلی

کم خونی

مشکلات تنفسی

مشکلات گوارشی

چاقی یا لاغری مزمن

درد های نامشخص داخلی

خدمات متخصص داخلی شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که اشاره شد، خدمات متخصص داخلی بسیار زیاد است. پیش تر دسته بندی‌های مختلف این خدمات را عنوان کردیم. در ادامه نیز به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم.

تشخیص دقیق بیماری‌ها: به طور مثال ممکن است بیمار در محدوده ی شکمی دچار درد باشد اما نتواند محل دقیق درد و علت آن را متوجه بشود. و یا ممکن است فرد دارای بی حالی، ضعف، تنگی نفس و... باشد اما نتواند تشخیص بدهد که بهتر است به چه پزشکی مراجعه کند. در اینجا خدمات این پزشکان شامل ارائه آزمایشات، معاینه دقیق فرد و تشخیص علت بیماری او می شود.

درمان فرد: در صورتی که بیماری فرد حاد نبوده و نیاز به جراحی یا اعمال مشابه نداشته باشد، پزشک داخلی می‌تواند با تجویز دارو نسبت به رفع بیماری اقدام نماید.

خدمات متخصص داخلی

مشاوره غذایی و سبک زندگی: با توجه به گستردگی اطلاعات این پزشکان از ارگان های داخلی، از جمله خدمات متخصص داخلی می توان به ارائه مشاوره، رژیم و ورزش به منظور رفع بیماری هایی مانند چاقی و دیابت اشاره  کرد. لازم به ذکر است که حیطه تخصصی این پزشکان مربوط به اندام های داخلی بزرگسالان است و برای دریافت رژیم غذایی مناسب کودکان بهتر است به یک متخصص اطفال مراجعه نمود.

برای دریافت مشاوره با متخصص تغذیه در شیراز و سایر شهرها به سایت پی جو مراجه فرمایید.

نظارت بر بهبودی بیماران: اگر شما دارای یک بیماری مانند دیابت یا فشار خون هستید می توانید در طی روند درمان بیماری خود تحت نظر یک پزشک متخصص داخلی باشید. این موضوع از این نظر دارای اهمیت است که پزشک داخلی با توجه به دانش خود در زمینه ی تمامی اندام های داخلی، سلامت دیگر بخش های بدن شما را مورد نظارت قرار می دهد و با این کار از آسیب رسیدن به سایر بخش های داخلی جلوگیری می شود.

برای دریافت مشاوره و نوبت آنلاین از متخصص گوارش و کبد شیراز برای درمان بیماری های داخلی به سایت پی جو مراجعه نمایید.

معرفی و نوبت دهی پزشکان متخصص داخلی

خوشبختانه پزشکان متخصص داخلی بسیاری در ایران هستند و درصد رضایت بیماران آن ها بسیار بالاست. اگر می خواهید که به یک پزشک داخلی مراجعه کنید و به دنبال پزشک با سابقه و معتبر می‌گردید، ما در پی جو لیست کاملی از متخصصان در حوزه بیماری های داخلی در سراسر کشور را برای شما آماده کرده ایم. برای یافتن پزشکان داخلی در شهر خود از طریق منو گزینه ی پزشکان و سپس گزینه ی متخصص داخلی را انتخاب کنید./آرمان ملی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: