کد خبر: ۳۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 03
شفا آنلاین- دبیر انجمن شیمی ایران گفت: سه هزار و 200 نفر در سراسر دنیا به عنوان محققان پر استناد در پایگاه اطلاعات علمی isi معرفی شدند که از این تعداد 20 نفر از ایران هستند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ˈمحمدعلی زلفی گلˈ عصر چهارشنبه در اختتامیه هفدهمین کنگره شیمی ایران در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: 20 نفر از ایران در رشته های میکروبیولوژی، پزشکی، شیمی، ریاضی و زمین شناسی جزء محققان برجسته جهان شناخته شدند.

وی با بیان اینکه این سهم نسبت به جمعیت ایران کم است و باید افزایش یابد، تصریح کرد: زمانی پیشرفت داریم که بتوانیم عالم تر از خود را پرورش دهیم لذا اساتید در همه حوزه ها بویژه حوزه شیمی در این راستا تلاش کرده و بهترین و حاذق ترین افراد را به جامعه تحویل داده اند.

زلفی گل گفت: رشته شیمی در کشور ما تاریخ ساز بوده و برای اولین بار مقطع دکترا در این رشته قبل از رشته های دیگر در سال 65 تاسیس و این رشته در مقطع دکترا در دانشگاه شیراز تدریس شد که بعد از آن رشته های دیگر در مقطع دکترا پذیرش داشتند.

وی اظهار کرد: کشور ایران در تاسیس و تولید علم پیشتاز بوده و امروز با کمال افتخار به خود می بالیم که اسامی دانشمندان برتر جهان که در سال 2014 اعلام شد تعدادی از این مرز بوم هستند و نام ایران اسلامی را پرآوازه تر کردند.

دبیر هفدهمین کنگره شیمی ایران نیز گفت: از 745 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش پس از داوری توسط 60 شیمیدان سراسر کشور 572 مقاله پذیرش شدند.

دکتر علی روحانی افزود: از این تعداد 552 مقاله به صورت پوستر و 20 مورد به صورت سخنرانی ارائه شد.

وی تصریح کرد: 250 دانشجو و یکصد استاد در این همایش شرکت داشتند و روزهای دهم تا دوازدهم به برنامه های متنوع این همایش رونق بخشیدند.

روحانی گفت: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در حوزه شیمی سه دانشیار و استادیار و یک مربی دارد و تعداد دانشجویان دکترا در این رشته که از سال 90 اولین پذیرش صورت گرفت 10 نفر هستند علاوه بر اینکه در همین مقطع نیز در گرایش شیمی تجزیه یک نفر در حال تحصیل است.

وی تعداد دانشجویان در حال تحصیل در گرایش شیمی آلی را 30 نفر و در گرایش شیمی معدنی 5 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در گرایش شیمی آلی تاکنون 37 نفر و در گرایش شیمی معدنی 5 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: