کد خبر: ۳۳۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 30
میزان مرگ‌ومیر و شدت بیماری سویه پیرولا کمتر از جهش‌های قبلی است اما براساس گزارش‌های آزمایشگاهی، هنوز مواردی از ورود و ابتلا به این زیرسویه در کشور گزارش نشده است.
شفا آنلاین>سلامت>پیرولا آخرین زیرسویه جهش‌یافته اومیکرون است که با علائمی ازجمله سردرد، خستگی، قرمزی چشم، تب و آبریزش بینی خودش را نشان می‌دهد. 
به گزارش شفا آنلاین:علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این‌باره گفته که «میزان مرگ‌ومیر و شدت بیماری سویه پیرولا کمتر از جهش‌های قبلی است اما براساس گزارش‌های آزمایشگاهی، هنوز مواردی از ورود و ابتلا به این زیرسویه در کشور گزارش نشده است.»
 به‌گفته زالی این زیرسویه فعال در دانمارک، آمریکا و منطقه مدیترانه شناسایی شده است. او همچنین درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا هم توصیه کرده که «با شروع فصل سرما، ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز افزایش پیدا می‌کند و یک پیک این بیماری‌ تا اواسط آبان و پیک دیگر در اوایل دی خواهد بود.
 در این‌باره توصیه به تزریق واکسن می‌شود و مطالعات نشان می‌دهد که اواخر شهریور تا هفته اول مهر بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست اما پس از این مدت هم امکان تزریق واکسن همچنان وجود دارد.»‌/همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: