کد خبر: ۳۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 04
شفاآنلاين -رئیس جهاد دانشگاهی گفت: سلول های بنیادی در دانش پزشکی به عنوان انقلاب دوم بعد از بیوتکنولوژی است که این موضوع حاکی از اهمیت این زمینه کاری در آینده علم پزشکی و سلامت مردم دارد.
به گزارش شفاآنلاين، حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی رویان ضمن گرامیداشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان و بنیانگذار جشنواره بین المللی رویان گفت: با همت و تلاش بالای او و همکارانم در پژوهشگاه رویان، این جشنواره در رشته های مرتبط با علوم سلولی و ناباروری آغاز شد و با استقبال محققان داخلی و خارجی هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ارسال بیش از 222 مقاله تحقیقاتی از 37 کشور جهان نشان از این است که این اتفاق علمی رصد شده و به آن توجه می‌کنند که این جایگاه شایسته به دلیل داوری های عادلانه و برخوردهای منطقی هیات داوری و اجرایی جشنواره و همکاری متخصصان و صاحب نظران داخلی و خارجی است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جشنواره بین المللی رویان موفق بوده است، خاطرنشان کرد: در این جشنواره موضوعات روز علوم پزشکی از جمله ناباروری، علوم سلولی، سلول های بنیادی و سلول درمانی مطرح شده و می توان از سلول های بنیادی در دانش پزشکی به عنوان انقلاب دوم بعد از بیوتکنولوژی یاد کرد که این مباحث حاکی از اهمیت این زمینه کاری در آینده علم پزشکی و سلامت مردم دارد.

وی اظهار داشت: محققان در پژوهشگاه رویان و برخی دیگر از مراکز گروه پزشکی جهاد دانشگاهی در این زمینه گام های مهمی در جهت تولید دانش بومی برداشتند و یافته های این تلاش های علمی به شکل ملموس و مناسب به جامعه ملی و بین المللی منتقل می‌شود.

طیبی با بیان این که مشکلات پزشکی شهروندان مختلف ایرانی و برخی از شهروندان کشورهای دیگر منطقه در این پژوهشگاه مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: گسترش این دانش و فناوری منجر به حفظ بنیان مقدس خانواده و کاهش درد و آلام بیماران در این زمینه می‌شود که این موضوع در اعتقادات اسلامی ما از جایگاه رفیعی برخوردار است.

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص فعالیت های تاثیرگذار پژوهشگاه رویان گفت: علاوه بر پژوهشگاه رویان چند ساختار و سازمان مهم تاثیرگذار دیگر که شامل پژوهشگاه فناوری های نوین پزشکی ابن سینا، پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشکده علوم بهداشتی، پژوهشکده سرطان پستان و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و پوستی ایران نیز هستند.

وی اضافه کرد: در این مراکز تحقیقاتی تمام تلاش ما برای آن است که ضمن فعالیت تحقیقاتی و فناورانه حاصل فعالیت های علمی خود را به سرعت و در عین رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی به جامعه بیماران کشور منتقل و موجب کاهش درد آنها باشد.

طیبی با اشاره به دیگر فعالیت های شاخص این مراکز گفت: خدمات تشخیصی درمان بیماری های ناباروری، تولید آنتی بادی های منوکلونال، شناسایی، جمع آوری و تولید گیاهان دارویی، ساخت داروهای جدید و نوترکیب، انجام مطالعات اپیدمیولوژیک مستمر و طولانی و ارایه خدمات درمانی به بیماران سرطان پستان از جمله این فعالیت ها است.

وی گفت: در برخی از این زمینه ها همکاری های مشترک و تبادلات علمی با مراکز علمی معتبر خارجی داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: نگاه کاربردی و مساله محور به تولید علم و فناوری و پیگیری تا کاربردی شدن آنها از دلایل موفقیت جهاد است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: