کد خبر: ۳۳۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 28
معاون اسبق دانشگاه تهران:
در اخبار هم شنیدم که با برخی قطع همکاری شده‌است. این موضوع به نظرم آسیب کشور است، آینده کشور را با این کار دچار مشکل می‌کنیم.

شفا آنلاین>سلامت>معاون پیشین مالی و اداری دانشگاه تهران در یادداشتی نوشت: امسال چند نفری را در دانشگاه تهران، دانشکده فنی سراغ دارم که بازنشسته اجباری شدند و با چند نفر قطع همکاری شد. افرادی که بسیار برجسته بودند و تعداد زیادی دانشجوی دکترا و فوق‌لیسانس تربیت کردند و می‌توانستند در خدمت دانشگاه تهران باشند.

به گزارش شفا آنلاین:علی‌اصغر خدایاری معاون پیشین مالی و اداری دانشگاه تهران در یادداشتی نوشت: امسال چند نفری را در دانشگاه تهران، دانشکده فنی سراغ دارم که بازنشسته اجباری شدند و با چند نفر قطع همکاری شد. افرادی که بسیار برجسته بودند و تعداد زیادی دانشجوی دکترا و فوق‌لیسانس تربیت کردند و می‌توانستند در خدمت دانشگاه تهران باشند.

در اخبار هم شنیدم که با برخی قطع همکاری شده‌است. این موضوع به نظرم آسیب کشور است، آینده کشور را با این کار دچار مشکل می‌کنیم.

زمانی که ما در دانشگاه بودیم، بازنشستگی داشتیم، افراد سن‌شان به بازنشستگی می‌رسید و بازنشسته می‌شدند اما به آن‌ها احترام گذاشته می‌شد و کرامت‌شان حفظ می‌شد و به آن‌ها اجازه داده می‌شد تا در دانشگاه حضور داشته باشند، با دانشجویان ارتباط داشته باشند، اتاق داشته باشند، در واقع کسی استادی را از دانشگاه بیرون نمی‌کرد، زمان ما رؤسای دانشکده هم با انتخابات برگزیده می‌شدند، اساتیدی که ممکن بود فکرشان کاملاً مخالف با تفکر ما باشد اما وقتی انتخاب می‌شدند رئیس دانشکده می‌شدند و تلاش می‌شد اساتید را با هویت و شخصیتی که هستند در دانشگاه حفظ کنیم. چون اگر به اجبار قرار باشد استاد خود را عوض کنند و ریاکاری به خرج دهند که فایده‌ای ندارد.

داریم به این سنت چندده ساله آسیب می‌زنیم و بدون آنکه جایگزین یا فکری برای آن داشته باشیم. به نظرم سرخوردگی و مهاجرت آفت همین اتفاقات است. وقتی دانشجو احساس آرامش نکند و محیط درسش را دوست نداشته باشد، قاعدتاً افکار دیگری به سرش می‌زند، من چشم‌انداز این اتفاقات را روشن نمی‌بینم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: