کد خبر: ۳۳۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 27
نتایج بررسی‌ها نشان داد IB-Stim در ۸۰ درصد بیماران موثر است و برخی از کودکان ظرف چند روز احساس آرامش می‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت> پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا از طراحی یک محصول پوشیدنی خبر داده‌اند که می‌تواند به کاهش درد‌های سندرم روده تحریک پذیر در کودکان کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین: به نقل از مدیکال اکسپرس، این محصول که با نام IB-Stim، شناخته می‌شود یک دستگاه کوچگ است که پشت گوش قرار می‌گیرد و تکانه‌های الکتریکی را به بسته‌های عصبی فرد ارسال می‌کند. دانشمندان می‌گویند این فرآیند، عصب‌های نواحی مغزی را فعال می‌کنند که در پردازش درد نقش دارند و حرکت «مسیر درد» را تغییر می‌دهد.

این محصول که توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا و برای کودکان ۱۱ تا ۱۸ ساله با درد مزمن شکمی طراحی شده است. دکتر ویوین نگوین، متخصص گوارش در این خصوص می‌گوید: معمولاً، یک بیمار پس از اینکه روش‌های مختلف درمانی را امتحان می‌کند و نتیجه‌ای نمی‌گیرد، IB-Stim را امتحان می‌کند. عملکرد این دستگاه تقریبا شبیه به طب سوزنی است، اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو وجود دارد.

جنیفر متیوز، از محققان این گروه تحقیقاتی معتقد است: نکته جالب در خصوص IB-Stim در این است که بر اصول باستانی طب سوزنی بنا شده و آن را با فناوری مدرن ترکیب می‌کند. درواقع، IB-Stim سیستم عصبی را از طریق گوش هدف می‌گیرد و تحریک عصبی ثابت را در یک دوره چهار هفته‌ای ارائه می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند IB-Stim به مدت پنج روز پشت گوش بیماران که اغلب کودکان هستند، قرار می‌گیرد و سپس خارج می‌شود. پس از دو روز استراحت، دوباره به مدت پنج روز دیگر در بخش مدنظر تعبیه می‌شود. این چرخه در مجموع به مدت چهار هفته تکرار می‌شود. برای فعال کردن این محصول پوشیدنی، پزشک ابتدا دستگاه اصلی را که پشت گوش قرار می‌دهد. سپس چندین الکترود را که هر کدام دارای یک سوزن کوچک است، دور گوش می‌چسباند و آن‌ها را به دستگاهمتصل می‌کند.

به گفته این گروه، نتایج بررسی‌ها نشان داد IB-Stim در ۸۰ درصد بیماران موثر است و برخی از کودکان ظرف چند روز احساس آرامش می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: