کد خبر: ۳۳۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 27
با ورود به فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، ممکن است با بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر مواجه شویم که برای پیشگیری از آنها مخصوصا در کودکان و دانش آموزان رعایت برخی نکات ضروریست.
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اگر دانش‌آموزی علائم سرماخوردگی دارد، باید از حضور در مدرسه و کلاس درس اجتناب و به پزشک مراجعه کند، گفت: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، حلقه اول مقاومت در برابر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا، کووید و سرماخوردگی است.

به گزارش شفا آنلاین:حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به مناسبت بازگشایی مدارس، درخصوص لزوم رعایت بهداشت و سلامت در مدارس، گفت: اول مهر، برای همه ما، یادآور خاطرات فراموش نشدنی دوران تحصیل است، دوران حرکت به سوی فرداهای روشن و آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، بنابراین وظیفه خود می دانیم که در این مسیر، فرزندان این مرز و بوم را همراهی کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در مدارس همواره از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت بوده است، افزود: در این راستا، وزارت بهداشت در هماهنگی با وزارت آموزش و پروش و با همراهی دانش آموزان، نقش خود را به عنوان متولی و حافظ سلامت جامعه در پیشبرد برنامه سلامت دانش آموزی، ایفا می کند.

فرشیدی بیان کرد: با ورود به فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، ممکن است با بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر مواجه شویم که برای پیشگیری از آنها مخصوصا در کودکان و دانش آموزان رعایت برخی نکات ضروریست.

کووید هنوز تمام نشده است

وی ادامه داد: ما به تازگی از یک دوره سخت به نام کووید عبور کرده ایم، گرچه با اطمینان باید بگوییم که بیماری کووید هنوز تمام نشده و آرامشی که اکنون در آن قرار داریم، حاصل تلاش شبانه روزی وزارت بهداشت و کادر بهداشت و درمان، مشارکت مردم و واکسیناسیون همگانی است و هرگونه غفلت و ساده‌انگاری و عدم رعایت برخی نکات ساده، نه تنها کووید را گسترش می‌دهد، بلکه منجر به شیوع سایر بیماری‌های واگیر و تنفسی در سطح جامعه خواهد شد.

علائم سرماخوردگی در دانش آموزان جدی گرفته شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: اولیای دانش آموزان و معلمین مدرسه باید توجه کنند که اگر دانش آموزی علائم سرماخوردگی دارد، باید از حضور در مدرسه و کلاس درس اجتناب کرده و حتما به پزشک مراجعه و یا در منزل استراحت کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: دانش آموزان نیز می‌توانند از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

وی گفت: نیمه اول مهرماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست، اما تا زمانی که هوا سرد نشده و هنوز امکان پیشگیری وجود دارد، می توان نسبت به تزریق واکسن اقدام کرد. البته توصیه ما ترزیق واکسن آنفلوآنزا در دانش آموزان دارای بیماری های زمینه ای و مزمن با توصیه پزشک معالج است.

فرشیدی درخصوص پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: توصیه می‌شود که گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران مزمن و مادران باردار، سالی یکبار واکسن کووید تزریق کنند. در مورد سایر افراد توصیه بر تزریق واکسن نداریم اما افرادی که دز سوم را تزریق نکرده‌اند نیز برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری کووید در کشورمان کنترل شده است، اما بیماری هنوز وجود دارد و چنانچه بی احتیاطی صورت گیرد، ممکن است بیماری انتقال پیدا کند. بنابراین همه افراد در رعایت نکات بهداشتی باید دقت کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: