کد خبر: ۳۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 22
در پی کمبود حدود سه هزار نوع دارو در داروخانه‌های فرانسه، دولت فروش دانه‌ای دارو را در دستور کار قرار داد.
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس گزارش اخیر سنای فرانسه در حال حاضر این کشور با کمبود بیش از سه هزار نوع دارو مواجه است. دولت فرانسه نیز اعلام کرده در صورت بروز مشکل برای تامین هر دارو، فروش دانه‌ای آن الزامی خواهد بود.
به گزارش شفا آنلاین:دارو‌هایی که در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شوند. زمستان گذشته به ویژه برای آموکسی سیلین شاهد این اتفاق بودیم. دولت فرانسه خواستار آن است که آنتی بیوتیک‌هایی که تامین آن‌ها با مشکل مواجه شده، دیگر به صورت جعبه‌ای عرضه نشوند.

بیمار اول: خب این کار به خاطر مدیریت مصرف دارو انجام میشه. پارسال آموکسی سیلین پیدا نمیشد. پس من با اجرای این طرحم موافقم.

بیمار دوم: خب اگه بیست تا بگیریم دیگه چیزی نمی‌مونه. پس این طرح خوبه.

برای داروخانه عرضه دانه‌ای قرص‌ها چندان ساده نیست و مشکلاتی برای ردیابی مصرف آن‌ها به وجود می‌آورد.

میشل لروی، مسئول یک داروخانه در پاریس: ما از سال‌ها قبل دارو‌ها را بر اساس فروش جعبه‌ای ردیابی می‌کنیم. برای تضمین ردیابی فروش قرص‌های دانه‌ای هیچ برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است و ابزار و امکانات امروزی ما باید برای فروش دانه‌ای به روز شوند.

فروش دانه‌ای دارو در انگلیس مدتهاست که اجرایی شده است. انجمن‌های بیماران در فرانسه نیز خواستار اجرای این طرح نه تنها در مواقع کمبود دارو بلکه برای همیشه هستند.

کاترین سیمونن، عضو انجمن دارو و سلامت: این راه حل خوبی برای مقابله با کمبود دارو به شمار می‌رود، چون در این صورت مشکلی برای تداوم تجویز دارویی خاص به وجود نمی‌آید و از مصرف بی رویه آن هم جلوگیری می‌شود و همچنین بهتر می‌توان به چالش‌های بهداشت عمومی در فرانسه پاسخ داد.

تدبیر دیگری که در این زمینه اندیشیده شده این است که در صورت کمبود دارو، قرار است یک آزمایش سریع ابتلا به آنژین انجام شود تا مشخص شود آیا تجویز آنتی بیوتیک لازم است یا خیر.


قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: