کد خبر: ۳۳۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 20
متاسفانه در حالی با کمبود بیش از 300 قلم دارو در کشور مواجه هستیم که مسئولان مربوطه خبر از رفع کمبودها می‌دهند و بر این باورند که کمبود دارویی وجود ندارد
شفا آنلاین:سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کمبود ۳۰۰ قلم دارو در کشور تاکید کرد که حوزه سلامت اولویت دولت نیست.

به گزارش شفا آنلاین: یحیی ابراهیمی ضمن بیان این مطلب و با انتقاد از اینکه حوزه سلامت اولویت دولت نیست، گفت: متاسفانه در حالی با کمبود بیش از 300 قلم دارو در کشور مواجه هستیم که مسئولان مربوطه خبر از رفع کمبودها می‌دهند و بر این باورند که کمبود دارویی وجود ندارد و در واقع به مسائل حوزه سلامت توجه چندانی نمی‌شود و مسائل این حوزه در اولویت برنامه‌های دولت نیست.

 پرداخت کارانه در سیستم دولتی استان لرستان 12 ماه تاخیر دارد

وی با انتقاد از اینکه پرداخت کارانه در سیستم دولتی استان لرستان 12 ماه تاخیر دارد، افزود: با این اوصاف چه انتظاری داریم که پزشکان مهاجرت نکنند؛ متاسفانه در حال حاضر با افزایش مهاجرت داروسازان، دندان پزشکان و سایر تخصص ها مواجه هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تامین بودجه و اعتبارات مناسب برای حوزه سلامت باید در کانون توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: وزارت بهداشت باید به صورت جدی دنبال رفع مشکلات باشد؛ اغلب پزشکان به دلیل پرداخت های ناکافی رغبتی برای فعالیت در سیستم دولتی ندارند و پرداخت های نامناسب و نامنظم نارضایتی کادر درمان و به تبع آن نارضایتی مردم را در پی داشته است.

افزایش سقف کارانه ها باید اولویت دولت و مجلس باشد

ابراهیمی با بیان اینکه افزایش سقف کارانه ها باید اولویت دولت و مجلس باشد، گفت: وضعیت پزشکان در سیستم دولتی مطلوب نیست و روز به روز هم وضعیت آنها بدتر می شود بنابراین نیاز است که دولت در این رابطه چاره اندیشی کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: