کد خبر: ۳۳۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 20
پزشکان فاقد تخصص و یا حتی افراد غیر پزشک وارد این عرصه شده اند که نگاهشان سودآوری است نه درمان بیمار

شفا آنلاین>سلامت> رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: ما به عنوان انجمن علمی جراحان زیبایی زنگ خطری را میشنویم که سونامی اعمال جراحی و یکسان سازی چهره هاست. افرادی هستند که فرش خانه شان را می‌فروشند تا خرج عمل زیبایی بکنند در حالی که این اعمال اصلا ضروری و واجب نیست. 

 به گزارش شفا آنلاین: دکتر بابک نیکومرام،‌ با انتقاد از اجرا نشدن دو بخشنامه و دادنامه دیوان عدالت اداری گفت: برای ممنوعیت عمل لیپوساکشن (چربی‌کِشی) و همچنین رینوپلاسی(ترمیم مجرای بینی) بوسیله پزشکان غیرمتخصص دو دادنامه داشتیم که جلوی این عمل ها بوسیله غیرمتخصص گرفته شود که اجرا نمیشود.


دبیر انجمن جراحان پلاستیک ایران نیزاظهارکرد: براساس آمار نظام پزشکی شکایت‌ها در اعمال زیبایی، ۱۰ درصد افزایش داشته که در نزدیک به نصف آن‌ها قصور پزشکی محرز شده است.

دکتر صابری با اشاره به مداخله جراحان عمومی و متخصصان زنان در اعمال جراحی  گفت: این گروهها در صدر  شکایات بودند یعنی اگرچه شکایات حوزه زیبایی افزایش داشته ، جراحان پلاستیک کمترین شکایات را داشته اند اما جراحان عمومی، متخصصان زنان و دندانپزشکان در صدر شکایات در حوزه زیبایی بوده اند.

علیرضا صابری ادامه داد: پزشکان فاقد تخصص و یا حتی افراد غیر پزشک وارد این عرصه شده اند که نگاهشان سودآوری است نه درمان بیمار.بنابراین عوارض عمل زیبایی در حال افزایش است و مراجعه افراد برای شکایت از حوزه جراحی افزایش یافته است.

وی افزود: مداخله گران جراحی زیبایی دو گروهند اول پزشک و بعد غیر پزشک که در این دسته بلاگرها و دلالان زیبایی کسانی هستند که از واژه جراحی پلاستیک سواستفاده میکنند.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک ایران با اشاره به فعالیت بیش از  ۱۶۰۰ صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی که با استفاده از واژه پلاستیک کار زیبایی انجام میدهند ،‌هشدار داد: بر اساس ماده سی و یک انتظامی فردی باید عمل جراحی انجام دهد که آموزش لازم  را دیده باشد ولی افراد خاطی با پنج میلیون آزاد میشوند. ما از وزارتخانه بهداشت میخواهیم، جلوی مداخلات را بگیرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: