کد خبر: ۳۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 20
اگر می‌خواهید انرژی بدن خود را با خوراکی‌هایی سالم تامین کنید میوه‌ها را فراموش نکنید.

شفا آنلاین>سلامت>همه ما در ساعات مختلف روز احساس خستگی می‌کنیم، این در حالی‌ است احساس کمبود انرژی کاملا رایج است، برخی از عوامل ممکن است منجر به خستگی یا سقوط بیشتر انرژی شود. برای تامین انرژی طولانی مدت بدن، باید عوامل ذکر شده را در نظر بگیرید؛ همچنین می‌توانید میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

سیب

به گزارش شفا آنلاین:سیب خوشمزه، مغذی و سرشار از خاصیت است. این میوه سرشار از فیبر است که به قندهای طبیعی کمک می‌کند تا برای انرژی پایدار به آرامی هضم شوند. یک سیب متوسط (182 گرم) 95 کالری و 4 گرم فیبر دارد. اگر به‌دنبال یک میان وعده رضایت‌بخش هستید، تکه سیب را با بادام زمینی مصرف کنید.

پرتقال

پرتقال منبع غنی از ویتامین C است. ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کند که به شما این توان را می‌دهد که با خستگی مبارزه کنید. علاوه بر این، افراد مبتلا به کمبود ویتامین  C می‌توانند اسکوربوت را تجربه کنند که باعث افزایش احساس ضعف و خستگی می‌شود. برای کسانی که دچار کمبود آهن هستند، این ویتامین محلول در آب جذب آهن را افزایش می‌دهد و به کاهش علائم مرتبط از جمله خستگی کمک می‌کند.

موز

مصرف 2 موز می‌تواند برای 90 دقیقه انرژی بدن را تامین کند. موز همچنین منبع عالی پتاسیم است که یک ماده مغذی ضروری برای حفظ عملکرد مناسب بدن است. یک موز متوسط 105 کالری و 3 گرم فیبر برای انرژی پایدار فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید انرژی فوق‌العاده‌ای به بدن خود برسانید روزی یک موز را امتحان کنید.

آووکادو

آووکادو یکی دیگر از میوه‌های غنی از فیبر است که می‌تواند از افزایش قندخون جلوگیری کند که به نوبه خود می‌تواند منجر به سقوط انرژی شود. آووکادو مملو از چربی‌های سالم است که نه‌تنها انرژی زیادی به شما می‌دهد، بلکه شما را راضی نگه می‌دارد. 1 فنجان آووکادو حاوی 234 کالری، 10 گرم فیبر و 17 گرم چربی غیراشباع است. برای یک بعد از ظهر سالاد آووکادو را امتحان کنید.

خلاصه

در حالی‌که همه غذاها انرژی بدن را تامین می‌کنند، ترکیب غذایی آنها بسیار متفاوت است. هنگامی‌که به‌دنبال سطوح انرژی پایدار هستید، میوه‌های سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ مانند موز، سیب و... بهترین انتخاب هستند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: