کد خبر: ۳۳۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 18
معمولاً دوره واگیری یک ویروس پیش از اینکه شما احساس ناخوشی کنید یا علامتی بروز بدهید شروع می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>وقتی به ویروسی مبتلا می‌شوید اینکه تا چه مدت می‌توانید این عفونت واگیردار را به دیگران هم منتقل کنید بستگی به نوع ویروس دارد. معمولاً دوره واگیری پیش از اینکه شما احساس ناخوشی کنید یا علامتی بروز بدهید شروع می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین:سرماخوردگی معمولی از یکی دو روز قبل از ظاهرشدن علائم تا زمانی که تمام این علائم برطرف شوند واگیردار است. بیشتر افراد تا حدود دو هفته می‌توانند ویروس سرماخوردگی را انتقال دهند. علائم سرماخوردگی معمولاً طی دو سه روز اول شدت می‌گیرند و این زمانی است که بیشترین احتمال انتقال ویروس وجود دارد.
آنفلوانزا اغلب یک روز قبل از روزی که علائم ظاهر می‌شوند تا سه یا هفت روز بعد به‌شدت واگیردار است. کودکان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است تا دو سه روز بعدازاین مدت همچنان بتوانند ویروس را انتقال دهند.
شما نمی‌توانید زونا را به دیگران انتقال دهید، اما افرادی که قبلاً آبله‌مرغان نگرفته‌اند ممکن است از شما آبله‌مرغان بگیرند. شینگلز یک بیماری عفونی با راش‌های چرکین است.
بهترین راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا این است که در خانه بمانید و تماس فیزیکی خود با خانواده و دوستان را محدود کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: