کد خبر: ۳۳۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 16
جهانزاد به موضوع هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی در رشته پاتولوژی، می‌تواند تشخیص و درمان کمک کند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیست و پنجمین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه، از به کارگیری هوش مصنوعی در رشته پاتولوژی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:عیسی جهانزاد، در برگزاری بیست و پنجمین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: این همایش در روزهای ۵ تا ۷ مهر ۱۴۰۲ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در همایش پیش رو، تازه‌ترین یافته‌های رشته پاتولوژی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

جهانزاد به موضوع هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی در رشته پاتولوژی، می‌تواند تشخیص و درمان کمک کند.

وی با اشاره به موضوع پزشکی درمان محور، افزود: با استفاده از پزشکی درمان محور، می‌توان درمان تومورها را که تاکنون خیلی سخت بوده، با عوارض کمتری انجام داد.

رئیس همایش ادامه داد: پاتولوژی مولکولی و فردمحور به پزشکان بالین برای درمان تومورها کمک می‌کند.

وی افزود: این قبیل اقدامات درمانی، یک کار کاملاً تیمی است که با همکاری پاتولوژیست‌ها و پزشکان بالین صورت می‌گیرد.

جهانزاد به چالش‌های رشته پاتولوژی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های همکاران پاتولوژیست ما، دخالت‌هایی است که توسط سایر رشته‌های بالینی و غیر بالینی اتفاق می‌افتد و بیشتر در کلینیکال پاتولوژی شاهد هستیم.

وی با اشاره به توان علمی پاتولوژیست‌های ایرانی، افزود: آنچه کار در رشته پاتولوژی را سخت‌تر کرده است، امکانات و تجهیزات و محدودیت‌های ارزی است.

رئیس بیست و پنجمین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه، در خصوص ارسال نمونه‌های پاتولوژی به خارج از کشور، گفت: بعضاً با توجه به مشکلات تحریم‌ها و…، نمونه‌هایی به اروپا و برخی کشورهای دیگر ارسال می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: