کد خبر: ۳۳۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 15
افراد مسن هر ماه تست فشارخون دهند چراکه این آزمایش باعث می‌شود که فرد به‌موقع از فشارخون خود مطلع شده و درمان را آغاز کند.
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس پیشگیری و کنترل فشارخون و بیماری‌های قلبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افراد مسن هر ماه تست فشارخون دهند چراکه این آزمایش باعث می‌شود که فرد به‌موقع از فشارخون خود مطلع شده و درمان را آغاز کند.

به گزارش شفا آنلاین:امید ساعتچی ، با بیان اینکه تغذیه، سبک زندگی، مصرف زیاد نمک، چاقی، عدم تحرک و برخی بیماری‌ها احتمال ابتلا به فشارخون را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: از کودک تا کهنسال به علت عدم رعایت اصول غذایی و تغذیه‌ای و عوامل دیگر می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه اگر فشار افراد میانسال بیش از ۱۳ روی ۸ میلی‌متر جیوه باشد، نشان‌دهنده فشارخون بالا است، مطرح کرد: عواملی همچون استرس، کم تحرکی، مصرف دخانیات، مصرف بیش از اندازه نمک و… سبب افزایش فشارخون می‌شود.

کارشناس پیشگیری و کنترل فشارخون و بیماری‌های قلبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: برخی بیماری‌ها همچون سکته قلبی، مغزی، کلیوی، قلبی و عروقی، آسم و … باعث افزایش فشارخون می‌شود.

ساعتچی ادامه داد: افراد مسن هر ماه تست فشارخون دهند چراکه این آزمایش باعث می‌شود که فرد به‌موقع از فشارخون خود مطلع شده و درمان را آغاز کند.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا باعث بروز بیماری‌های دیگر نیز می‌شود، اظهار کرد: در این راستا می‌توان به بیماری‌هایی همچون سکته مغزی و قلبی، فلج یک عضو از بدن، از دست‌دادن بینایی، کلیه و یا حتی مرگ اشاره کرد.

کارشناس پیشگیری و کنترل فشارخون و بیماری‌های قلبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در گذشته افراد مسن و افراد بالای سن ۴۰ سال بیشتر به فشارخون مبتلا می‌شدند اما متأسفانه میانگین سن ابتلا به فشار در سال‌های اخیر کاهش‌یافته و در حال حاضر حتی افراد کمتر از ۳۵ سال هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

ساعتچی بیان کرد: به علت افزایش مبتلایان به این بیماری امکان غربالگری فشارخون برای افراد بالای ۳۰ سال در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان فراهم شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: