کد خبر: ۳۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 13
:روز گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار و افت ۱۲ دلاری انس‌ جهانی طلا بازار فلز زرد را با خود همراه کرد و به قیمت طلا و سکه آرایش کاهشی داد.

شفا آنلاین>اقتصاد>فعالان بازار طلا همواره ماه‌های محرم‌ و صفر را رکودی‌ترین روزهای سال برای بازار طلا می‌دانند. بر همین اساس آنها معتقدند دیگر روزهای رکودی این بازار رو به پایان است، اما روند قیمت‌ها در بازار فلز زرد همچنان کاهشی است و قطعات کوچک سکه نیز در آستانه سقوط به کانال‌های قیمتی پایین‌تر هستند.

به گزارش شفا آنلاین:روز گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار و افت ۱۲ دلاری انس‌ جهانی طلا بازار فلز زرد را با خود همراه کرد و به قیمت طلا و سکه آرایش کاهشی داد. این در حالی است که غیر از شنبه باقی روزهای هفته سوم شهریور، روند قیمت در بازار فلز زرد نزولی بود و قطعاتی مانند سکه امامی و سکه گرمی به کانال‌های پایین‌تر برگشتند.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

جدول قیمت طلا و سکه 22 شهریور 1402

 

معامله‌گران بازار فلز زرد نوسانات قیمتی در این بازار را محدود اما با ضربان بالا می‌دانند. به همین دلیل معتقدند این موضوع هر گونه پیش‌بینی را در بازار طلا غیرممکن کرده است. بازیگران حرفه‌ای طلا و سکه نیز از ترس تغییرات سریع قیمتی تمایلی به خرید و فروش در این بازار ندارند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که با وجود اینکه ماه صفر هنوز به پایان نرسیده و مراسم عروسی و جشن شروع نشده است تا به بازار طلا رونق دهد، اما به رسم سال‌های گذشته در روزهای پایانی ماه مذکور کارگاه‌های ساخت طلا و جواهر اقدام به خرید طلا برای ساخت مصنوعات طلا می‌کنند و همین موضوع به رونق بازار فلز زرد و افزایش تقاضا منتهی می‌شود. اما در سال جاری به نظر می‌رسد تقاضای صنف مذکور نیز رونقی به بازار طلا نداده است.

پرچمداری سکه بهار در کاهش قیمت

دیروز ۲۱ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۱۰۹ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان معامله شد. در روز سه‌شنبه، سکه بهار ۱۹۵ هزار تومان افت قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد و ربع‌ سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

بیش از یک هفته بود که سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون تومان معامله می‌شد اما دیروز با کاهش ۵۰ هزار تومانی این قطعه به کانال پنج میلیون تومانی برگشت.

حباب تمام قطعات سکه ریخت

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۲۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۶ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۳۵هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۰۴ هزار تومان رسید.

در بیست و یکمین روز از شهریور حباب سکه در تمام قطعات کاهشی بود. دیروز حباب سکه امامی ۱۸ هزار تومان، سکه بهار ۱۰۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۱ هزار تومان، ربع‌ سکه ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰ هزار تومان کاهش داشت. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: