کد خبر: ۳۳۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 14
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است سطح تستوسترون را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کاهش دهد که می‌تواند نتایج باروری را بهبود بخشد.

شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است علائم مرتبط با سندرم تخمدان پلی کیستیک را بهبود بخشد.

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است سطح تستوسترون را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کاهش دهد که می‌تواند نتایج باروری را بهبود بخشد.

ارتباط ثابتی بین سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین وجود دارد که به توضیح اینکه چرا این بیماری ممکن است منجر به چاقی و دیابت نوع ۲ شود کمک می‌کند.

محققان می‌گویند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک را می‌توان با پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم قند، حفظ وزن مناسب و ورزش منظم کنترل کرد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از علل اصلی ناباروری زنان است.

مطالعه جدید، ارتباط بالقوه بین رژیم غذایی کتوژنیک و باروری در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک را نشان می‌دهد. یافته‌ها نشان می‌دهد که رژیم کتو ممکن است سطح تستوسترون را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کاهش دهد.

پروتکل رژیم کتوژنیک بر غذاهای کم کربوهیدرات و پرچرب تاکید دارد. کاهش قابل توجه مصرف کربوهیدرات بدن را در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار می‌دهد.

دکتر «کارنیزا خالد»، مسئول پزشکی وزارت بهداشت مالزی در کوالالامپور و نویسنده مطالعه، می‌گوید: «مطالعه ما شواهد ملموسی از داده‌های بالینی جمع آوری شده در مورد ارتباط بین رژیم غذایی کتوژنیک و بهبود سطح هورمون‌های تولید مثلی که بر باروری تأثیر می‌گذارد در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ارائه کرد.»

خالد افزود: «این یافته‌ها اهمیت بالینی قابل‌توجهی دارند، به‌ویژه برای متخصصان غدد، متخصصان زنان، و متخصصان تغذیه، زیرا بر ضرورت توصیه‌های غذایی شخصی‌سازی‌شده بر اساس پروفایل‌های بالینی منحصربه‌فرد در میان زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تأکید می‌کنند».

تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم‌های کتوژنیک می‌توانند به کاهش سطح قند خون و انسولین کمک کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند منجر به کاهش وزن و بهبود حساسیت به انسولین شود.

خالد توضیح داد: «رژیم کتوژنیک ممکن است به تنظیم این عدم تعادل هورمونی کمک کند و به طور بالقوه منجر به چرخه‌های قاعدگی منظم تر و کاهش علائم مانند هیرسوتیسم (رشد موهای زائد) و آکنه شود.»

رژیم کتو ممکن است سطح تستوسترون را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کاهش دهد.

بین سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین ارتباط وجود دارد. سطوح بالاتر انسولین منجر به افزایش تولید تستوسترون می‌شود که یک عامل دخیل در سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک را می‌توان با پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و قند کم، حفظ وزن کافی و ورزش منظم کنترل کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: