کد خبر: ۳۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 12
با آغاز فصل سرما، ابتلا به عفونتهای تنفسی با یک سرماخوردگی ساده شروع می شود و به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل می شود اما این در شرایطی است که بسیاری از این عفونت ها با اجرای برخی راه حل های ساده قابل پیشگیری خواهد بود.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: معمولا موج شیوع آنفلوآنزا در کشور از اواسط مهر آغاز می‌شود و افراد واجد شرایط از جمله بیماران خاص فرصت طلایی این تزریق را در آستانه فصل پاییز از دست ندهند، تزریق واکسن آنفلوآنزا زودتر از این زمان ممکن است ایمنی زایی طولانی تا پایان زمستان برقرار نکند و در صورت تزریق دیر هنگام نیز ممکن است ایمنی زایی در بدن فرد دیرتر از موعد مورد نظر ایجاد شود که بی فایده است.

به گزارش شفا آنلاین:پیام طبرسی گفت: با آغاز فصل سرما، ابتلا به عفونتهای تنفسی با یک سرماخوردگی ساده شروع می شود و به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل می شود اما این در شرایطی است که بسیاری از این عفونت ها با اجرای برخی راه حل های ساده قابل پیشگیری خواهد بود.

استاد بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگرچه بیماری ذات الریه یا پنوموکوک واکسن دارد و برای افراد در معرض خطر کمک کننده است ولی هر سال مواردی از شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوآنزا را نیز شاهد هستیم، برای پیشگیری از بیماری ذات الریه دو نوع واکسن ۲۳ ظرفیتی و ۱۳ ظرفیتی وجود دارد که توصیه می شود افراد در معرض خطر ابتدا ۱۳ ظرفیتی را تزریق و بعد از هشت هفته، واکسن بیست و سه ظرفیتی را تزریق کنند.

وی در پایان افزود: آنفلوآنزا واکسن موثر و بسیار کمک کننده دارد و می تواند در جلوگیری از مرگ ومیر و بستری افراد نقش خوبی داشته باشد، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال، افرادی که بیماریهای مرتبط با نقص سیستم ایمنی و یا سرطان دارند، همچنین مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، ریوی ضرورت دارد و توصیه می شود حتما در آستانه فصل پاییز و حوالی آغازین روزهای مهر ماه این واکسن تزریق شود، تزریق واکسن آنفلوآنزا زودتر از این زمان ممکن است ایمنی زایی طولانی تا پایان زمستان برقرار نکند و در صورت تزریق دیر هنگام نیز ممکن است ایمنی زایی در بدن فرد دیرتر از موعد مورد نظر ایجاد شود که بی فایده است. ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: