کد خبر: ۳۳۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 11
امیرحسین حبیبیان گفت: پر هزینه ترین داروهای مصرفی کشور در سامانه نسخه الکترونیک قابل رؤیت است و می‌تواند برای کارشناسان و تصمیم گیران حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

شفا آنلاین>سلامت>معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص پر هزینه‌ترین داروهای مصرفی در کشور توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین:امیرحسین حبیبیان گفت: پر هزینه ترین داروهای مصرفی کشور در سامانه نسخه الکترونیک قابل رؤیت است و می‌تواند برای کارشناسان و تصمیم گیران حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متوسط داروهای تجویزی در هر نسخه در کشور ۴ قلم است، در حالی که در جهان فقط ۱.۵ قلم دارو است و اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک می‌تواند مبنای تصمیم گیری برای مسئولان حوزه سلامت باشد تا مقوله پیشگیری از بیمارای‌ها و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار این حوزه قرار گیرد.

حبیبیان ادامه داد: بر اساس اطلاعات این سامانه در بازه زمانی فروردین تا نیمه شهریور امسال انسولین پر هزینه ترین داروی تجویزی بوده است که بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی افزود: داروهای متفورمین و آ اس آ نیز داروهای پر تجویز و پر مصرف بوده اند که در سال گذشته نیز این داروها در رده پر مصرف قرار داشته اند. / مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: