کد خبر: ۳۳۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 09
ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) گروهی از ویروس‌ها است که در پوست و غشای مرطوب پوشاننده بدن انسان مانند دهانه رحم، مقعد، دهان و گلو زندگی می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>طبق یک مطالعه جدید، از هر سه مرد بالای ۱۵ سال در سراسر جهان، یک نفر حداقل به یک نوع عفونت مقاربتی خاص مبتلا است.

به گزارش شفا آنلاین:ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) گروهی از ویروس‌ها است که در پوست و غشای مرطوب پوشاننده بدن انسان مانند دهانه رحم، مقعد، دهان و گلو زندگی می‌کند. 

طبق تحقیقاتی که اخیرا در مجله لانست (Lancet Global Health) منتشر شده است، اعلام شده که این ویروس در بیش از ۳۰ درصد از مردان وجود دارد و در صورت مساعد شدن شرایط می‌تواند موجب بیماری‌زایی شود. 

گفته شده تا کنون دانشمندان بیش از ۱۰۰ نوع مختلف از ویروس HPV شناسایی کرده‌اند که البته در صورت رعایت بهداشت بیماری زا نیست، ولی در صورت عدم رعایت بهداشت و ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای منجر به بیماری‌های عفونی مقاربتی و حتی سرطان شود. 

تحقیقات نشان داده است که این ویروس بیشتر در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال خطرناک است و با افزایش سن افراد، میزان بیماری زایی آن کاهش می‌یابد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، در حالی که اکثر عفونت‌های HPV در مردان و زنان علائمی ندارند، می‌توانند منجر به صدمات طولانی‌مدت و مرگ و میر شوند. طبق آمار‌ها سالیانه بیش از ۳۴۰ هزار زن بر اثر سرطان دهانه رحم به دلیل HPV جان خود را از دست می‌دهند. در مردان این ویروس به صورت زگیل‌های پوستی بروز می‌کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: