کد خبر: ۳۳۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 09
بر اساس تحقیقات، بیش از 70 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم حداقل یک بیماری جسمی یا روانی مشترک دارند و 40 درصد دارای دو یا بیشتر از آنها هستند.

شفا آنلاین>سلامت>بر اساس CDC، اوتیسم یا اختلال طیف اوتیسم (ASD) در 1 کودک از هر 54 کودک تشخیص داده می شود. این وضعیت با مجموعه ای از چالش ها، از جمله مهارت های اجتماعی غیر طبیعی، تاخیر در رشد، مشکلات ارتباطی و مسائل رفتاری همراه است.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس تحقیقات، بیش از 70 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم حداقل یک بیماری جسمی یا روانی مشترک دارند و 40 درصد دارای دو یا بیشتر از آنها هستند.

در بین کودکان مبتلا به اوتیسم:

    30 تا 61 درصد ADHD دارند
    40-11 درصد اختلالات اضطرابی دارند
    7 درصد افسردگی دارند
    بیش از 50 درصد مشکلات مزمن خواب دارند
    32 درصد اضافه وزن دارند (2 تا 5 سال)
    16 درصد چاق هستند (2 تا 5 سال)

علاوه بر این، کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با کودکانی که این بیماری را ندارند، 8 برابر بیشتر در معرض مشکلات گوارشی هستند و در میان بزرگسالان مبتلا به ASD، 26٪ افسردگی و 4-35٪ مبتلا به اسکیزوفرنی هستند (در مقایسه با 1.1٪ از جمعیت عمومی).

همه این چالش ها و علائم می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند. و غذا می تواند بر شدت آن تأثیر بگذارد.

غذایی که می خورید مهم است


در اینجا 5 غذای مهمی که باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است زیرا می توانند علائم ASD و علائم بیماری همزمان را بدتر کنند.

1. لبنیات

هنگامی که کازئین (یکی از پروتئین های موجود در لبنیات) با اسید معده مخلوط می شود، چیزی به نام اگزورفین تولید می کند. اگزورفین‌ها به محل‌های گیرنده مواد افیونی متصل می‌شوند و می‌توانند منجر به مشکلات بی‌شماری مانند مه‌آلودگی مغز،ناتوانی در تمرکز، و بی‌حسی در برابر درد شوند.

لبنیات همچنین مشکل ساز است زیرا یکی از مواد غذایی التهابی در رژیم غذایی استاندارد آمریکایی در نظر گرفته می شود. بر اساس شواهد رو به رشد، از جمله یک مطالعه در سال 2018 در Pharmaceuticals، التهاب به شدت با اوتیسم مرتبط است و همچنین معمولاً با اختلال عملکرد سیستم ایمنی مرتبط است. این مطالعه نشان می دهد که التهاب عصبی و ناهنجاری های عصبی-ایمنی عوامل کلیدی در ایجاد و حفظ ASD هستند.

اجتناب از هر چیزی که باعث التهاب می شود برای افراد مبتلا به اوتیسم حیاتی است. در تجربه ما، زمانی که افراد مبتلا به ASD لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کردند، شروع به صحبت بیشتر کردند، بیش فعالی آنها کاهش یافت و مشکلات روده برطرف شد.

2. گلوتن

تحقیقات نشان می‌دهد که گلوتن – مخلوطی از پروتئین‌های موجود در غلات مانند گندم، جو و چاودار – می‌تواند التهاب سیستمیک را هنگام مصرف افزایش دهد. در واقع، بدن شما می تواند آنتی بادی هایی برای گلوتن ایجاد کند که می تواند مغز شما را تحریک یا ملتهب کند. گلوتن همچنین باکتری های خوب در سیستم گوارش را کاهش می دهد که با افزایش احتمال احساس اضطراب، استرس یا افسردگی همراه است. بر اساس یافته های یک مطالعه در سال 2019، ارتباط روده و مغز در اوتیسم واقعی است.

به نظر می رسد گلوتن به ویژه بر عملکرد مخچه تأثیر منفی می گذارد. مخچه که در انتهای پشت مغز قرار دارد، با هماهنگی حرکتی و فکری درگیر است و برای پردازش اطلاعات پیچیده ضروری است. از طریق کار تصویربرداری مغز ما کشف کرده‌ایم که افراد مبتلا به ASD اغلب عملکرد مخچه خود را کاهش می‌دهند – مصرف گلوتن می‌تواند آن را بسیار بدتر کند.

اگرچه نتایج تحقیقات در مورد رژیم های غذایی بدون گلوتن متفاوت است، اما بسیاری از والدین کودکان مبتلا به اوتیسم گزارش می دهند که با حذف گلوتن از وعده های غذایی کودک خود شاهد بهبود علائم هستند.

3. ذرت

طبق آمار Statista، در ایالات متحده، مصرف سرانه محصولات ذرت از 28.4 پوند در سال در سال 2000 به 35.2 پوند در سال در سال 2019 افزایش یافته است.

از سال 1972، ذرت بر اساس یافته‌های وزارت کشاورزی آمریکا، بیشترین محصولی بوده که مصرف‌کننده آفت‌کش بوده است. مجموعه از تحقیقات، از جمله مطالعه سال 2013 در مجله Entropy، ارتباط بالقوه ای را بین قرار گرفتن در معرض علف کش گلایفوسیت و خطر ابتلا به اوتیسم نشان می دهد.

علاوه بر این، ذرت دارای ناسالم ترین مشخصات اسیدهای چرب (دارای اسیدهای چرب امگا 6 بالا که باعث التهاب می شود، در مقایسه با اسیدهای چرب امگا 3 که ضد التهاب هستند) را در بین دانه ها دارد. .

برای قارچ ها، با مطالعه ای در سال 2015 که 46 جدایه قارچی مشتق شده از دانه های ذرت را شناسایی کرد. صرفاً هیچ چیز واقعاً مفید و بسیاری از چیزهای بالقوه مضر وجود ندارد که از خوردن ذرت حاصل شود.

4. شکر

شکر بسیار اعتیاد آور است. علاوه بر این، تحقیقاتی که در Frontiers in Endocrinology منتشر شد، نشان داد که افراد مبتلا به ASD، مانند افراد مبتلا به دیابت نوع 2، تحمل گلوکز و سطوح بیش از حد انسولین را مختل کرده اند (وضعیتی که به عنوان هیپرانسولینمی شناخته می شود). به همین دلیل، مصرف شکر ممکن است سیگنال دهی نادرست انسولین را بزرگ کند.

تحقیقات در Plos One همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به اوتیسم که از ناراحتی های گوارشی نیز رنج می برند، متابولیسم قند ضعیفی دارند. در این کودکان، دانشمندان کمبودهایی در سطح آنزیم‌ها و ناقل‌های دخیل در هضم قندها پیدا کردند.

اجتناب از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده و افزایش مصرف پروتئین بدون چربی می تواند به طور چشمگیری تمرکز آنها را بهبود بخشد و تکانشگری را کاهش دهد.

5. ترکیبات مصنوعی

یک مطالعه در سال 2019 نشان می دهد که افزایش اوتیسم ممکن است به مواد نگهدارنده موجود در غذاهای فرآوری شده مرتبط باشد. تحقیقات دیگر به ارتباط احتمالی بین علائم اوتیسم و مواد مصنوعی موجود در مواد غذایی ما اشاره می کند. از تمام افزودنی ها، نگهدارنده ها، رنگ ها و رنگ های مصنوعی، طعم دهنده های مصنوعی و شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به ASD هستید، توجه دقیق به غذاهای مصرفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای بیماران مبتلا به اوتیسم ما اغلب یک رژیم غذایی حذفی را توصیه می کنیم - حذف گلوتن، لبنیات، شکر، ذرت، سویا و سایر دسته های غذاهای بالقوه آلرژی زا به مدت یک ماه. سپس اینها را یکی یکی اضافه کنید و نسبت به واکنش به آنها هوشیار باشید، که نشان می دهد کودک شما باید برای همیشه از آن غذا اجتناب کند.

علاوه بر رژیم غذایی، سایر زمینه‌ها نیز باید برای کشف و رسیدگی به چالش‌های ASD مورد بررسی قرار گیرند.

اوتیسم و همچنین شرایطی مانند اضطراب، افسردگی و ADD/ADHD نمی توانند صبر کنند. هر چه کودک زودتر درمان ASD را دریافت کند، موثرتر خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: