کد خبر: ۳۳۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 09
در حال حاضر تمایل بیش از اندازه بانوان و جوانان ایرانی، زیادشدن تنوع عمل‌های زیبایی و همچنین درآمد بسیار بالای این کار باعث شده تا بسیاری از افراد غیرمتخصص پا در کفش متخصصان زیبایی کنند و با راه‌اندازی صفحات اینستاگرامی به جذب مشتری ناآگاه بپردازند و دست به انجام عمل‌های زیبایی در مراکز غیرقانونی و غیربهداشتی بزنند.
شفا آنلاین>سلامت>چند سالی است که انجام عمل‌های زیبایی در میان ایرانی‌ها خصوصا زنان و دختران جوان بسیار به چشم می‌خورد. ازدیاد این مسئله باعث شده تا حتی خانم‌های جوان و زیبایی هم که نیازی به انجام جراحی‌های زیبایی ندارند اعتماد به نفس خود را نسبت به چهره طبیعی‌شان از دست بدهند و در مقایسه با چهره‌های مصنوعی و عروسکی به انجام عمل‌های زیبایی وسوسه شوند. اما این تمام ماجرا نیست. 
به گزارش شفا آنلاین:در حال حاضر تمایل بیش از اندازه بانوان و جوانان ایرانی، زیادشدن تنوع عمل‌های زیبایی و همچنین درآمد بسیار بالای این کار باعث شده تا بسیاری از افراد غیرمتخصص پا در کفش متخصصان زیبایی کنند و با راه‌اندازی صفحات اینستاگرامی به جذب مشتری ناآگاه بپردازند و دست به انجام عمل‌های زیبایی در مراکز غیرقانونی و غیربهداشتی بزنند. به همین خاطر «امیرهوشنگ احسانی» متخصص پوست و مو و زیبایی درخصوص انجام عمل‌های زیبایی و عوارض ناشی از انجام آن در مراکز غیرقانونی توسط افراد غیرمتخصص گفت‌وگو شده است که در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانید.

مشکلات انجام خدمات زیبایی توسط افراد غیرمتخصص
تمام عمل‌های زیبایی دارای عوارض کوتاه‌مدت و نسبی هستند. اگر عمل زیبایی درصورت نیاز و تحت نظر متخصص با مواد تزریقی مرغوب صورت گیرد عموما مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما مشکلات از زمانی شروع می‌شود که برخی آرایشگران و افراد غیرمتخصص پوست برای درآمدزایی بیشتر این عمل‌های زیبایی را انجام می‌دهند. عمل‌هایی مانند لیزر، بوتاکس و تزریق ژل حتماً باید تحت نظر متخصص پوست و مو و زیبایی انجام شود تا عارضه کمی برای بیمار ایجاد کند. به‌عنوان مثال، اگر عمل بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص و به‌اشتباه انجام شود باعث دوبینی، تاری چشم و افتادگی پلک خواهد شد که درمان هرکدام از این عوارض چندین‌ماه زمان خواهد برد. البته ای‌کاش فقط عوارض جسمی باشد. بسیاری از افراد در مدت زمان درمان ممکن است از نظر روحی و روانی آسیب ببینند.

زیرزمین؛ اتاق عمل متخصصان قلابی
در حال حاضر ما شاهد هستیم که این افراد غیرپزشک و غیرمتخصص پوست در بسیاری از آرایشگاه‌ها، زیرزمین‌ها و زیرپله‌ها با قیمت‌های پایین، مردم خصوصا بانوان را به تزریق ژل و انجام این دسته از عمل‌های سرپایی ترغیب می‌کنند. متأسفانه افرادی که به جای مراجعه به پزشک به آرایشگرها و سالن‌های زیبایی برای انجام این دسته از عمل‌ها مراجعه می‌کنند دچار عوارض مختلفی خواهند شد. من به شخصه افرادی را دیدم که با انجام یک جراحی سرپایی در سالن‌های زیبایی سالیان سال درگیر درمان عوارض آن عمل کوچک شده است.
برخی از افراد می‌گویند اهمیت این عمل‌های جراحی به اندازه قلب و چشم نیست. اما هستند کسانی که امروز حاضرند چند صد میلیون هزینه پرداخت کنند تا آن مشکل و نقصی که بر اثر انجام عمل‌های زیبایی که تحت نظر افراد غیرمتخصص پیش آمده حل شود. افراد حتما با دید بازتر و با درایت کافی و تحقیق درست پزشکان را انتخاب کنند و احساساتی تصمیم نگیرند.

گول فضای مجازی را نخورید
بسیاری از این افراد غیرمتخصص با گذاشتن چند عکس از قبل و بعد انجام عمل‌های زیبایی کار خود را تبلیغ می‌کنند. مردم گول پست‌ پیج‌های زیبایی اینستاگرام و فضای مجازی را نخورند. این عکس‌ها و فیلم‌هایی که از عمل‌های زیبایی در فضای مجازی و پیج‌ها به نمایش گذاشته می‌شود صرفاً تبلیغاتی و برای سودجویی است.
خیلی از این عکس‌هایی که مراکز زیبایی برای تبلیغات از نتیجه کارشان به‌صورت مقایسه قبل و بعد منتشر می‌کنند دستکاری شده و فتوشاپ است. دیدن یک یا چند عکس قبل و بعد در اینستاگرام توسط یک طراح خیلی خوب قابل طراحی شدن است. بسیاری از پیج‌هایی که با استفاده از نمونه عمل‌های خود تبلیغات می‌کنند، عکس‌های قبل و بعد بیماران خود را با فتوشاپ دستکاری می‌کنند. عکس‌هایی که ممکن است به واقعیت چهره آن فرد نزدیک نباشد.
مردم باید واقع‌گرا باشند. به‌عنوان مثال، فردی که کف سرش کاملا طاس است امکان ندارد با انجام کاشت مو، استفاده از یک عمل زیبایی یا یک شامپو و محصول کل موهای سرش پر شود. اصلا چنین چیزی غیرممکن است. یا اینکه فردی روی صورتش لک‌های بسیار زیادی دارد و یک تصویر قبل و بعد از این فرد نمایش می‌دهند که تمام لک‌های صورتش از بین رفته و هیچ اثری از آثار آن نمانده، امکان‌پذیر نیست. انواع عمل‌های زیبایی نسبی هستند و در هیچ‌کدام قطعیتی وجود ندارد./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: