کد خبر: ۳۳۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 08
قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار آزاد امروز به دلیل نزدیک بودن حجم معاملات به صفر هیچ‌گونه نوسانی را تجربه نکرد

شفا آنلاین>قیمت خودرو امروز 17 شهریور 1402، در بازار ثابت ماند. با توجه به تعطیل بودن روز چهارشنبه و آغاز سفرهای تابستانی، احتمال نوسان چشم‌گیر در بازار خودرو تا دو هفته دیگر کمی بعید است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار آزاد امروز به دلیل نزدیک بودن حجم معاملات به صفر هیچ‌گونه نوسانی را تجربه نکرد تا افرادی که قصد خرید و فروش خودرو دارند برای مشاهده هر تغییری در انتظار آغاز اولین روز کاری هفته بعد باشند.

قیمت خودروهای داخلی

پراید ۱۱۱ SE، محبوب‌ترین محصول سایپا در دهه 90 حدود دو ماه است که بدون هیچ تغییر قیمتی با قیمت 325 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

رانا پلاس، سدان نه‌چندان محبوب، اما خوش قیمت ایران خودرو پس از افزایش قیمت 3 میلیون تومانی در هفته گذشته تا به امروز هیچ افزایش قیمتی را تجربه نکرده است تا با قیمت نهایی 490 میلیون تومان در بازار معامله شود.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، محصول اسپرت ایران خودرو در بازار آزاد امروز هیچ‌گونه کاهش یا افزایش قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی 603 میلیون تومان در بازار حاضر شود.



قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

بسترن B۳۰، سدان چینی گروه بهمن که ریشه‌ای آلمانی دارد پس از افت قیمت 50 میلیون تومانی در هفته‌ای که گذشت، امروز با قیمت نهایی یک میلیارد تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت فردا T۵، جدیدترین محصول فردا موتور امروز نیز همانند دیگر روزهای هفته نوسانی را تجربه نکرد تا این محصول با همان قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار حضور امروز حضور پیدا کند.

جک J۴ آپشنال، خودرویی که حدود سه ماه عنوان اقتصادی‌ترین خودروی مونتاژی را در بازار به دوش می‌کشید، پس از افزایش قیمت هفته گذشته جایگاه اقتصادی‌ترین خودرو را به ام‌وی‌ام x22 دنده‌ای داد. امروز این خودرو با قیمت 745 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.


قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پیش‌رو

با توجه به افزایش قیمت دلار در هفته گذشته و به طور کل صعودی شدن روند تمام بازارها در نیمه دوم سال می‌توان انتظار داشت که قیمت خودرو نه‌تنها کاهش چشم‌گیری نداشته باشند بلکه به مرور زمان و نزدیک شدن به پایان شهریور افزایش یابد.

در سوی دیگر با توجه به منتشر شدن خبر احتمال افزایش قیمت 35 تا 38 درصدی قیمت پایه خودروها در درب کارخانه می‌توان انتظار داشت که مردمی که نیاز به خودرو برای مصرف شخصی دارند یا  افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند برای خرید خودرو روانه بازار شوند.

تا زمانی که افزایش قیمت 35 تا 38 درصدی قیمت کارخانه خودروها قطعی نشود، احتمال افزایش قیمت آهسته و تدریجی قیمت خودرو در بازار وجود دارد. در صورت تأیید این افزایش قیمت احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد نزدیک به 100 درصد است، اما در صورت تایید نشدن این افزایش قیمت احتمال کاهش ناگهانی قیمت خودرو در بازار وجود دارد. / تجارت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: