کد خبر: ۳۳۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 07
دسته‌ای از سکه‌بازان باور دارند بازار در برزخ اخبار سیاسی آژانس انرژی اتمی و جلسه شورای حکام است. جلسه‌ای که قرار است ۲۰ شهریور برگزار شود. همین اتفاق باعث‌شده سکه‌بازان رغبت زیادی برای خرید سکه امامی نداشته باشند.
 شفا آنلاین>اقتصادی>بازار سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه در حالی آغاز‌‌به‌کار خواهد کرد که قیمت طلای جهانی در چند روز گذشته ریزش بیش از ۲۰ دلاری را ثبت کرده است. قیمت هر اونس طلا در زمان نگارش این گزارش درحدود ۱۹۱۶ دلار معامله شد.بنابراین از سمت بازارهای جهانی سیگنال صعودی قابل توجهی به سکه‌بازان داخلی ارسال نشده است.
از سوی دیگر، بازار دلار روز گذشته به‌خاطر اربعین حسینی تعطیل بود و قیمت دلار نقدی اعلام نشد. اما قیمت دلار فردایی روز چهارشنبه تا نیمه کانال ۴۹ هزار تومان پایین آمده بود.

به گزارش شفا آنلاین:در روزهای اخیر دلار مثلث خود را رو به بالا شکسته است، سکه در نزدیکی حمایت در درون مثلث حرکت می‌کند و مهم‌ترین مقاومت پیش روی آن محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. سکه امامی در سه ماه گذشته با نزدیک‌شدن به این مقاومت اصلاح شده و نتوانسته بالای آن تثبیت شود به همین خاطر تشکیل یک مثلث افزایشی داده که اگر سقف آن شکسته شود، ورود معامله‌گران افزایشی به معاملات سکه بیشتر می‌شود.

در شرایط کنونی، برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند به‌نظر می‌رسد، باتوجه به تعطیلی روز چهارشنبه، بخشی از تقاضا به بازار امروز سرازیر شود.

بااین‌حال، عده‌ای دیگر معتقدند از آنجایی که قیمت طلا و دلار روز گذشته رشد معناداری را تجربه نکردند، احتمال صعودی شدن قیمت سکه در روز جاری تا حدودی دور از انتظار است.

دسته‌‌ای هم باور داشتند که بازار در برزخ اخبار سیاسی آژانس انرژی اتمی و جلسه شورای حکام گیر افتاده و همین اتفاق باعث شده سکه‌بازان رغبت زیادی برای خرید سکه امامی نداشته باشند.

البته اگر قیمت طلا و دلار در بازار امروز جان بگیرد این احتمال هم وجود دارد که به تبع آن قیمت سکه هم به سمت پله‌های بالاتر گام بردارد.

ارزش ذاتی سکه در بازار امروز ۲۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است که در مقایسه با قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: