کد خبر: ۳۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 07
شفا آنلاین- رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور امکان واگذاری آموزش پزشکی از وزارت بهداشت به وزارت علوم را در حال حاضر به دلیل عدم امکانات سخت افزاری و نرم افزاری غیر عملی ندانست.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بسیاری از فعالیت های تخصصی و فوق تخصصی درمانی در کشور همیشه در بیمارستان های دانشگاهی انجام می شود.از طرفی بیمارستان ها آنقدر توانمند نیستند که توان بر عهده گرفتن بار خدمات را داشته باشند.به همین خاطربه نظرمی رسد راه حل مشکلات مربوط به آموزش و درمان با جداسازی آن از وزارت بهداشت حل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع باید آموزش های دانشگاهی به خصوص در گروه های پزشکی متناظر با نیازهای جامعه (جامعه محور) باشد؛ اما متأسفانه در حال حاضر کوریکولوم آموزشی ما در کشور متناظر با نیازهای جامعه که ترویج پزشک عمومی در درجه اول برای سیستم بهداشتی و درمانی است  نمی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: متأسفانه طبی که آموزش داده می شود طب بستری در بیمارستان است .حال آن که ما نیازمند پزشکانی هستیم که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت کنند و به طور عمده بیماران را سرپایی کنترل و ارجاع را مدیریت نمایند.

وی تأکید کرد: به علت این عدم تناسب؛ ناکارآمدی مشاهده می شود. اما جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت یعنی محروم کردن طیف وسیعی از جامعه از خدمات تخصصی و فوق تخصصی  که در حال حاضر در بخش های آموزشی دانشگاه ها نیز متمرکز شده است.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: