کد خبر: ۳۳۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 06
یک تحقیق جدید نشان می دهد که مصرف ویتامین ها ممکن است به رشد تومورهای سرطانی کمک کند.
شفا آنلاین>سلامت>یک تحقیق جدید نشان می دهد که مصرف ویتامین ها ممکن است به رشد تومورهای سرطانی کمک کند. طبق این مطالعه، مصرف مکمل آنتی اکسیدان ها می تواند تومورها را تغذیه کرده و باعث رشد رگ های خونی در تومورهای سرطانی شود.

به گزارش شفا آنلاین:این مطالعه که در مجله The Journal of Clinical Investigation منتشر شده نتیجه گرفته است که آنتی‌اکسیدان‌های رایج مانند ویتامین‌های A و C و «سلنیوم» و «روی» در صورت مصرف اضافی، همگی می‌توانند باعث رشد رگ‌های خونی در سرطان شوند.

این کشف برای محققان غافلگیرکننده بود زیرا تاکنون اعتقاد بر این بوده است که آنتی اکسیدان ها نقش محافظ را دارند. محققان افزودند که سطوح طبیعی آنتی اکسیدان ها در غذا خوب است، اما اگر افراد مکمل های حاوی آنتی اکسیدان را نیز مصرف کنند، مقدار اضافی آن می تواند رشد تومور را تحریک کند. آنها می گویند این کشف جدید می تواند برای همه سرطان ها صدق کند.

پروفسور مارتین برگو رئیس تیم تحقیقاتی موسسه سوئدی «کارولینسکا» در این خصوص اظهار داشت: «ما دریافتیم که آنتی اکسیدان ها مکانیسمی را فعال می کنند که سبب می شود تومورهای سرطانی رگ های خونی جدید تشکیل دهند، که شگفت آور است. رگ‌های خونی جدید تومورها را تغذیه می‌کنند و می‌توانند به رشد و گسترش آن‌ها کمک کنند.»

پروفسور برگو افزود: «نیازی به واهمه از آنتی اکسیدان ها در غذاهای معمولی وجود ندارد، اما بیشتر مردم به مقادیر اضافی از آنها نیاز ندارند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: